arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۷ - ۱۱ آذر ۱۳۹۶

شفر: اگر نترسید می‌توانید به مرحله بعدی جام جهانی بروید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرمربی استقلال در حاشیه تمرین امروز تیمش با خبرنگاران گفت‌وگو کرد.

به گزارش انتخاب، وینفرد شفر در حاشیه تمرین تیم فوتبال استقلال در جمع خبرنگاران،‌ گفت: از فرصت‌های گلزنی‌مان مقابل پیکان استفاده نکردیم. مجبور به تعویض شدیم چرا که یکی از بازیکنان ما خسته شده بود.

شفر: اگر نترسید می‌توانید به مرحله بعدی جام جهانی بروید

شفر افزود: ما خوب بازی نکردیم و از فرصت‌هایمان به خوبی استفاده نکردیم. نکته مثبت ما در بازی قبلی این بود که گل نخوردیم. امروز روی تمرین گلزنی کار کردیم و در بازی با پیکان بازیکنان کمی عصبانی کار کردند و روی گل تمرکز نداشتند. در موقع حمله از نفر سوم خواستم یک مقدار عقب‌تر باشد تا از فرصتی که ایجاد می‌شود استفاده کند. در دستور کار ما این است که داریوش شجاعیان از خط هافبک فشار را وارد کند. می‌دانید قدرت خط هافبک ما از سمت شجاعیان است و او باید فشار را به حریف وارد کند تا سایر بازیکنان هم اضافه شوند و حریف را تحت فشار بگذارند.

سرمربی استقلال تأکید کرد: نکته مهم در تمرین امروز این بود که به بازیکنان خط حمله یاد دادیم زیاد عجله نکنند. بازیکنان تکنیکی‌تر توپ را کنترل کنند و سپس ضربه بزنند این مهم‌ترین تمرین بود مهم‌ترین مسئله این است که ما پیشرفت را آغاز کردیم و تمرین می‌کنیم تا بازی به بازی پیشرفت کنیم. برای بازی‌های مهم‌تر و بازی‌های خارج از ایران آماده می‌شویم تا اتفاقی مثل شکست 6 بر یک سال قبل استقلال و شکست 4 بر صفر پرسپولیس رخ ندهد. اما ما به لیاقت‌مان در بالای جدول می‌رسیم و چیزی که استحقاق داریم را به دست می‌آوریم. مهم‌ترین مسئله این است که برای بازی‌های بعدی تعویض‌هایی خواهیم داشت تا با انگیزه بیشتر کار کنیم و این انگیزه به بازیکنان دیگر را بدهیم که خودشان را آماده کنند. تمرینات خصوصی و خاصی برای بازیکنان خط دفاع، خط حمله و خط هافبک داریم. هنوز تا روز چهارشنبه فرصت تمرین داریم. روی ضربات سر و ایستگاهی کار می‌کنیم تا بازیکنان با دقت بیشتری به توپ ضربه بزنند.

سرمربی استقلال درباره قرعه ایران در جام جهانی ادامه داد: مهمترین مطلب این است که تیم ایران در اولین بازی با مراکش بازی می‌ کند و بعد تیم‌های اسپانیا و پرتغال با هم بازی دارند. اگر ایران بتواند در بازی اول سه امتیاز را بگیرد مطمئنا شانس صعود پیدا می‌کند. به هر حال همه 32 تیمی که در جام جهانی حضور دارند بهترین تیم‌ها هستند و ایرانی‌ها نباید بترسند. چون در این صورت می‌توانند صعود کنند.

شفر در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا برای تیم ایران شانس صعود به مرحله بعد جام جهانی را قائل هستید یا نه گفت: بله من این را گفتم. اگر ایران بتواند اولین بازی خود را ببرد آن دو تیم دیگر در اولین بازی یا مساوی خواهند کرد یا اینکه یک تیم شکست می‌خورد. مطمئنا اگر بازیکنان ایران آمادگی و شجاعت داشته باشند تیم ایران شانس صعود به مرحله بعد جام جهانی را خواهد داشت.

وینفرد شفر درباره قرعه ‌کشی و رقبای تیم ملی آلمان در جام جهانی 2018 گفت: مسلما آلمان به مرحله بعد صعود خواهد کرد. البته آلمان خوش ‌شانس بود اما مکزیک حریف سرسختی است چراکه من سال‌ ها مقابل این تیم حضور داشتم اما ما آلمانی‌ها تا دقیقه 90 می‌جنگیم و مطمئن هستم آلمان می‌تواند از گروهش صعود کند.
همچنین سرمربی آلمانی درباره قرعه استقلال در لیگ قهرمانان آسیا گفت: امیدوارم محمد زرندی قرعه خوبی را از مالزی برای‌مان بیاورد. اگر قرار باشد همانند دیداری که در لیگ قهرمانان آسیا بازی کردیم و ۶-۱ مغلوب شدیم دوباره بخواهیم همان گونه حاضر شویم، شانسی نخواهیم داشت. توپ‌های بلند فایده‌ای ندارد و ما روش تیم را عوض کرده‌ایم.

نظرات بینندگان