arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۶

هشدار حماس در صورت اعلام پایتختی قدس برای اسراییل: انتفاضه جدید آغاز می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، در مورد اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به وسیله «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هشدار داد و خواستار برپایی انتفاضه قدس برای خنثی کردن این توطئه شد.

«فرانس پرس»، گزارش داد، در حالی که همه منتظر تصمیم دولت آمریکا درباره تمدید به تاخیر انداختن انتقال سفارت رژیم صهیونیستی به قدس هستند، حماس روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: ما در مورد این تصمیم هشدار می دهیم و از مردم فلسطین می خواهیم با قدرت تمام در برابر این تصمیم بی رحمانه بایستند. همچنین از مردم می خواهیم که برای خنثی کردن این توطئه، تظاهرات انتفاضه قدس به راه اندازند.
در بیانیه یاد شده آمده است: این تصمیم ترامپ تجاوز آشکاری از سوی ایالت متحده آمریکا علیه شهر قدس، مشروعیت بخشیدن به حضور رژیم اشغالگر در قدس و مجوزی برای ادامه جنایت های یهودی سازی این شهر و اخراج فلسطینی ها به شمار می رود. همچنین این اقدام، زیر پا گذاشتن علنی قوانین بین المللی درباره قدس است.
حماس تاکید کرد: هر تصمیمی گرفته شود، هرگز نمی تواند این واقعیت را تغییر دهد که قدس، یک سرزمین فلسطینی، عربی و اسلامی است.
جنبش مقاومت فلسطین در ادامه، از دولت و ملت های عربی و اسلامی خواست که به مسئولیت های خود عمل کنند و در برابر این تصمیم بایستند. حماس از آزادگان جهان خواست که در برابر اینگونه اقدامات بایستند و به هر طریق ممکن، مانع تحقق آن شوند.
طبق این گزارش، «مایک بنس» معاون دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چند روز گذشته اعلام کرد که ترامپ در حال تصمیم گیری در مورد انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به شهر قدس است و منتر است که این تصمیم روز دوشنبه اتخاذ شود.
کنگره آمریکا در سال 1995 قانونی درباره «وجوب به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل» و انتقال سفارت آمریکا به آنجا تصویب کرد.
با وجود اینکه این قانون الزام آور است اما بندی دارد که به رئیسان جمهوری اجازه می دهد اجرای آن را برای تامین منافع امنیت ملی، 6 ماه به تعویق بیندازند. از همان سال 1995 رئیسان جمهور آمریکا پی در پی اجرای این قانون را به تعویق انداخته اند.
در همین حال تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه درباره آثار ویرانگر هر گونه اقدام برای تحریم فلسطینی ها از دست یافتن به حق شان برای پایتختی قدس شرقی در دولت آنها، هشدار داد.

برچسب ها: حماس
نظرات بینندگان