arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۴ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶

«فراموشم نکن» جوایز جشنواره تورین را درو کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سی و پنجمین جشنواره فیلم تورین با اهدای بخش عمده جوایزش به فیلم‌های بین‌الملل به کار خود پایان داد و در این میان، فیلم «فراموشم نکن» (Don’t Forget Me) جوایز اصلی مهم‌ترین رویداد سینمایی ایتالیا بعد از ونیز را درو کرد. جایزه فیپرشی این دوره نیز به فیلم «مرگ استالین» ساخته آرماندو یانوچی اهدا شد.

به گزارش انتخاب به نقل از آی ‌سینما، به نوشته ورایتی، «فراموشم نکن» ساخته رام نهاری یک کمدی سیاه درباره زنی است که با اختلال خوردن دست و پنجه نرم می‌کند و ناگهان عشقش را در قالب اتفاقی غیرمنتظره پیدا می‌کند. این فیلم همچنین جوایز دو رشته بهترین بازیگر زن و مرد را به خود اختصاص داد.

«فراموشم نکن» جوایز جشنواره تورین را درو کرد

پابلو لارین کارگردان شیلیایی به عنوان رییس هیات داوری دوره سی و پنجم حضور داشت. آرماندو یانوچی با فیلم «مرگ استالین» که روایتگر روزهای پرآشوب بعد از مرگ دیکتاتور اتحاد جماهیر شوروی است برنده جایزه فیپرشی شد.

استفان دو فریتاس فیلمساز فرانسوی هم با ساخته اخیرش «سخن بگو!» (Speak-up!) موفق به دریافت جایزه فیلم منتخب تماشاگران شد. این مستند ماجرای دانشجویان کالجی را دنبال می‌کند که خارج از پاریس در رقابت سالانه فن بیان شرکت کرده‌اند.

کلوئی مایو و لیلا پینل مشترکا جایزه بهترین فیلمنامه را برای «بوسه و گریه» (Kiss and Cry) دریافت کردند. این فیلم همچنین به طور مشترک با فیلم «لورلو و برونلو» ساخته یاکوبو کوادری فیلمساز ایتالیایی جایزه ویژه هیات داوری را به خود اختصاص داد.

در بخش رقابت اصلی مستند هم فیلم «ام-1» ساخته لوچانو پرز ساووی جایزه بهترین فیلم را برای تصویری که از سارایوو ارایه داده با خود به خانه برد. همچنین مستند «بدون خداحافظی» به کارگردانی کریستوف آگو نیز جایزه ویژه هیات داوری را به خود اختصاص داد. جایزه بهترین مستند ایتالیا به فیلم «شهر فرنگ» (Diorama) ساخته دمتریو جاکوملی رسید.

جشنواره فیلم تورین 2018، از 23 نوامبر سال آینده آغاز به کار می‌کند و تا یکم دسامبر ادامه خواهد داشت.

نظرات بینندگان