arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۱۰۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۶ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶

فلین در برقراری ارتباط با روسیه هم‌دست داشته است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکسری ایمیل‌های جدیدا افشا شده نشان می‌دهند برخلاف ادعای کاخ سفید مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ به هنگام اقداماتش در راستای ارتباط و گفت‌وگو با سفیر روسیه در این کشور پیش از ریاست جمهوری ترامپ تنها عمل نکرده است.

به گزارش انتخاب به نقل از روزنامه دیلی میل، اخیرا فاش شد که مایکل فلین در دوره انتقالی در حالی که دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق در آخرین روزهایش قرار داشت اقدام به گفت‌وگو با سرگئی کیسلیاک، سفیر سابق روسیه در آمریکا کرده و متهم شده به اینکه این اقدام او مغایر با قانون موسوم به ۱۷۹۹ لوگان درخصوص عدم ارتباط شهروندان خصوصی با دولت‌های خارجی بوده است.

فلین در برقراری ارتباط با روسیه هم‌دست داشته است

فلین بعدا اعتراف کرد به اینکه در خصوص گفت‌وگویش با سفیر سابق روسیه به اف‌بی‌آی دروغ گفته است. بعد از این اعتراف فلین کاخ سفید اعلام کرد: او خودسرانه عمل کرده است.

با این حال یکسری ایمیل‌هایی که اخیرا نیویورک تایمز به دست آورده نشان می‌دهد که تیم انتقال قدرت ترامپ از جمله فلن بحث‌هایی با یکدیگر بر سر حفظ حمایت روسیه از خودشان پیش از ورود رسمی ترامپ به ریاست جمهوری داشته‌اند.

همچنین طبق این ایمیل‌ها "کی‌تی مک‌فارلند"، عضو سابق تیم انتقال قدرت ترامپ که همکاری نزدیکی با فلین داشته گفته که روسیه "انتخابات آمریکا را به سوی ترامپ روانه کرده است".

این ایمیل‌های مورد مناقشه که نیویورک تایمز مشاهده کرده در ۲۹ دسامبر در میان اعضای ارشد تیم انتقال قدرت ترامپ آن هم ساعاتی بعد از آنکه باراک اوباما به اعلام یکسری تحریم‌های جدید علیه روسیه پرداخت دست به دست شدند.

دولت اوباما این تحریم‌ها را در پاسخ به کمپین روسیه برای کمک به پیروزی ترامپ و رقم زدن شکست هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد.

ایمیل مک‌فارلند برای یک مقام دیگر تیم انتقال قدرت ترامپ یعنی "توماس پی باسرت" که اکنون مشاور امنیت داخلی ترامپ است نیز فرستاده شد و او هم به نوبه خود آن را برای شش مشاور دیگر ترامپ از جمله فلین باز فرستاده است.

همچنین از جمله دیگر اسامی که در فهرست او برای فوروارد کردن این ایمیل مشاهده شده عبارتند از رینس پریباس، رئیس دفتر سابق کاخ سفید، استیو بنن، استراتژیست ارشد سابق و شون اسپایسر که قرار بود به زودی دبیر مطبوعاتی جدید کاخ سفید شود.

مک‌فارلند در این ایمیل‌ها گفته که هدف از اقدام اوباما، قراردادن ترامپ در یک مخمصه دیپلماتیک با روسیه بوده و این وضعیت به نوبه خود گزینه‌های او در ارتباط با ایران، سوریه و کشورهای دیگر را تحت تاثیر قرار داده است.

او در ادامه نوشته است: روسیه کلیدی است که می‌تواند قفل این در را باز کند.

مک‌فارلند همچنین گفت: این تحریم‌ها دسیسه‌ای برای "کشاندن ترامپ به تله‌ای برای آنکه او چیزی در دفاع از روسیه بگوید" هستند و نیت‌شان این بوده که "پیروزی ترامپ را با گفتن اینکه ناشی از مداخلله روسیه بوده بی اعتبار سازند".

او نوشته است اگر این یک اقدام تلافی جویانه برای تشدید تنش‌ها بوده ترامپ در بهبود روابط آمریکا با روسیه به مشکل برخواهد خورد در حالی که روسیه بوده که انتخابات آمریکا را به سوی ترامپ روانه کرد.

باسرت به این صورت پاسخ داده که از همه مشاوران ارشد تقاضا کرد تا "اکنون از مشروعیت انتخابات دفاع کنیم".

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان