arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۹ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶
واکنش فولاد مبارکه به اظهارات دکتر راغفر؛

صادرات فولاد مبارکه به اروپا تداوم دارد

فولاد مبارکه اصفهان در بخش پایانی سخنان خود آورده کسانی که دل در گرو رشد و تعالی کشور دارند باید افتخار کنند که صنعت فولاد در کشور در سالهای پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و خصوصا در سالهای اخیر رشد قابل عنایتی داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فولاد مبارکه اعلام کرد که صادرات فولاد مبارکه در کشورهای اروپایی ادامه دارد و برخی اظهارات ناشی از اطلاعات غلط است.

به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان؛ در روزهای اخیر اظهار نظر دکتر راغفر در خصوص گزارش تلویزیونی رییس جمهور، توسط برخی از رسانه­ ها منعکس شد. محتوای منتشر شده به نقل از ایشان که بخش مهمی از آن در خصوص وضعیت صنعت فولاد و عملکرد فولاد مبارکه می ­باشد حاوی مطالب ناصحیح و برگرفته از اطلاعات غلط است لذا در این خصوص نکات زیر جهت استحضار مورد اشاره قرار می­ گیرد:

روابط عمومی فولاد مبارکه در بخش نخست توضیحات خود آورده است: در طی دولت یازدهم یکی از سیاستهای اصولی، توسعه صادرات و بازارهای صادراتی بوده است. در بخش فولاد این افزایش منجر به پیشی گرفتن صادرات ( ۵۹۴۶ هزار تن) از واردات (۳۸۸۰ هزار تن) در سال ۱۳۹۵ گردید. این روند همچنان ادامه داشته به نحوی که از ابتدای سال ۱۳۹۵ تا پایان آبان ۱۳۹۶در فولاد مبارکه بیش از ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصول صادر شده که ۴۰ درصد آن به اروپا بوده است.

روابط عمومی فولاد مبارکه در ادامه توضیحات خود آورده: اخیرا در مهرماه ۱۳۹۶ و به دلیل درخواست تولید کنندگان فولاد در اتحادیه اروپا، این اتحادیه اقدام به وضع تعرفه بر واردات ورق گرم از کشورهای اصلی صادر کننده شامل روسیه، اوکراین، برزیل و ایران نموده است. ضمنا پیش­تر این اتحادیه تعرفه ضد دامپینگ بر واردات از چین وضع نموده بود. این تعرفه برای روسیه ۹۶ یورو و برای ایران ۵۷ یورو می­باشد. این تعرفه صرفا بر محصول خاص بوده و لذا صادرات به اروپا در سایر محصولات همچنان در حال انجام است. همچنین به صراحت اخبار موجود در رسانه­‌های اروپایی نظیر رویترز موضوع دامپینگ فولاد مبارکه در بازار اروپا منتفی بوده و لذا هیچگونه اقدام جریمه‌ای اتفاق نیفتاده است.

در ادامه این توضیحات آمده است؛ فرایند قیمت­گذاری بر محصولات فولادی از سالها پیش مبتنی بر مکانیزم عرضه و تقاضا و در بورس کالا اتفاق می­افتد. اخیرا صنعت فولاد در سطح جهانی پس از رکود و کاهش قیمت چند ساله، شاهد رونق و افزایش در قیمت­ها بوده است. افزایش در قیمت نهاده­های تولید نظیر سنگ آهن و مواد مصرفی نظیر الکترود موجب شده که در داخل کشور نیز رشد قیمت در محصولات فولادی ایجاد شود. این افزایش هرچند به مراتب کمتر از افزایش­های جهانی است اما به طور معمول در فرایند عرضه و تقاضا در بورس کالا اتفاق افتاده است.

فولاد مبارکه در دوره ­های مختلف محصولات خود را مطابق قیمت جهانی عرضه کرده است

روابط عمومی فولاد مبارکه در خصوص ادعای ارزان فروشی در سطح جهانی نیز پاسخ داد: این موضوع یکی از اتهام­‌های دیگری است که در این سخنان به صنعت فولاد از جمله فولاد مبارکه زده شده است. آمارهای موجود نشان می­دهد فولاد مبارکه در دوره­های مختلف محصولات خود را مطابق قیمت جهانی عرضه کرده است. اطلاعات مورد اشاره در صحبتهای آقای راغفر مربوط به گزارش مغرضانه­ای است که توسط گروه خاصی از مرتبطین با واردکنندگان فولاد مطرح شده و در زمان انتشار پاسخ مشروح آن توسط فولاد مبارکه اعلام گردید.

کسانی که دل در گرو رشد کشور دارند باید به صنعت فولاد افتخار کنند

فولاد مبارکه اصفهان در بخش پایانی سخنان خود آورده کسانی که دل در گرو رشد و تعالی کشور دارند باید افتخار کنند که صنعت فولاد در کشور در سالهای پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و خصوصا در سالهای اخیر رشد قابل عنایتی داشته است. مقام معظم رهبری نیز در ابتدای سال ۱۳۹۶ در سخنان خود به رشد ۱۵ برابری تولیدات فولادی نسبت به پیش از انقلاب اشاره نمودند. رئیس جمهور هم از صادرات به اروپا به عنوان یک افتخار برای صنعتگر داخلی یاد کردند.

فولادمبارکه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در خاورمیانه و شمال آفریقاست

جای تعجب است که برخی فقط علاقه­ مند به اعلام ناکامی­‌ها و ناتوانی­‌ها هستند. امروز فولاد مبارکه بزرگترین تولید کننده فولاد در خاورمیانه و شمال آفریقاست و محصولاتش به بیش از ۴۰ کشور دنیا صادر شده است. محصولی که در سایر کارخانه­‌ها مورد استفاده بوده و لذا بایستی از سطح مطلوبی از کیفیت برخوردار باشد. ظرفیت فولاد مبارکه در طی ۴ سال اخیر رشدی ۳۸ درصدی داشته که ناشی از سرمایه گذاری ۶۰۰۰ میلیارد تومانی بوده است.

سهامدار فولاد مبارکه میلیون‌ها دارنده سهام عدالت بوده که امروزه از پویایی این شرکت و پایداری در سوددهی خوشنود هستند. خطاب این صنعت ارزشمند که به حق آن را مولود انقلاب می‌­نامیم به کارتل فولاد زیبنده کسی که نام استادی در دانشگاه را با خود همراه می­ک‌ند نیست. جناب آقای دکتر راغفر! در فولاد مبارکه حضور یابید تا از نزدیک در خصوص مجاهدت ۱۴ هزار انسان تلاشگر و بی ادعا منصفانه سخن برانید.