arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۱ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶

نتانیاهو خواستار کاهش اختیارات پلیس شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با وجود تظاهرات ده‌ها هزار معترض در سرزمین‌های اشغالی، بنیامین نتانیاهو خواستار تغییرات در قانونی جنجالی شد که به گفته مخالفانش راه نتانیاهو را برای فرار از تحقیقات کنونی پلیس علیه او هموار می‌کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با دو تحقیقات جداگانه مرتبط با فساد روبروست و این گمانه‌زنی به وجود آمده است که آیا او در نهایت مجبور به کناره‌گیری از قدرت می‌شود یا خیر. پارلمان رژیم صهیونیستی در حال بررسی لایحه‌ای است که اختیارات پلیس را برای ارائه پیشنهاد به دادستانی درباره اینکه آیا علیه مظنونی اعلام جرم شود یا خیر، محدود می‌کند.

نتانیاهو که خواستار اجرای این اصلاحات شده است، یکشنبه در صفحه فیس‌بوک خودش نوشت که این طرح شامل تحقیقات کنونی علیه او نمی‌شود. او گفت، از آن جهت خواستار تغییرات شده است که نمی‌خواهد "این قانون با اهداف تبلیغاتی" مورد استفاده قرار بگیرد. او همچنین با انتقاد از پلیس گفت، به نظر می‌رسد تصمیم در مورد متهم کردن یا نکردن او بدون در نظر گرفتن مدارک از قبل گرفته شده باشد.

نتانیاهوی ۶۸ ساله در ارتباط با این تحقیقات شش بار از سوی پلیس مورد سوال قرار گرفته شده و همواره بر بی‌گناهی خودش تاکید کرده است. اظهارات او پس از آن مطرح می‌شود که شنبه شب ده‌ها هزار تن از مردم به خیابان‌های تل‌آویو آمدند تا علیه فساد دولت نتانیاهو اعتراض کنند.

کمیسیون قانون اساسی پارلمان رژیم صهیونیستی هفته پیش پیش‌نویس این لایحه را که اختیارات کنونی پلیس را کاهش می‌دهد، تایید کرد. پیشتر انتظار می‌رفت که این لایحه امروز دوشنبه به رای گذاشته شود اما اکنون احتمال می‌رود که این روند به تاخیر بیفتد. طبق این لایحه دادستانی از پلیس می‌خواهد تا نتیجه تحقیقات را در اختیار آنها بگذارد اما داده‌های پلیس علنی نخواهد شد.

برچسب ها: نتانیاهو
نظرات بینندگان