arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۷ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶

هشدار شمخانی نسبت به انحلال حشدالشعبی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شمخانی هم‌صدایی رییس‌جمهور یک کشور غربی با رژیم صهیونیستی و تاکید بر انحلال حشد الشعبی را نشان‌دهنده تدارک توطئه‌ای جدید برای بازگشت ناامنی و تروریسم به منطقه دانست.

به گزارش انتخاب، شیخ همام حمودی رییس مجلس اعلای اسلامی عراق و نایب رییس پارلمان این کشور بعداز ظهر روز دوشنبه با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

هشدار شمخانی نسبت به انحلال حشدالشعبی

شمخانی با اشاره به پایان حکومت خودخوانده داعش، پاک‌سازی عراق از لوث گروه‌های تروریستی ـ تکفیری را به ملت، دولت و ارتش عراق تبریک گفت و تاکید کرد: نبرد با داعش در عرصه امنیتی، فرهنگی و اعتقادی همچنان ادامه دارد و برای نابودی ریشه‌های تفکر داعش‌ساز که مورد حمایت برخی کشورهای منطقه است باید مقابله مستمر و همه جانبه همچنان ادامه یابد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: صبر و ایستادگی مردم عراق و دلاوری‌های ارتش، نیروهای امنیتی و مردمی به ویژه حشدالشعبی موجب شد تا با وجود ناخشنودی برخی کشورها، بزرگ‌ترین تهدید منطقه نابود شود. آنها انسجام و پیوند داخلی را هدف قرار دهند.

وی اظهار کرد: هوشمندی مسوولان عراق و به ویژه نمایندگان پارلمان این کشور اجازه به ثمر نشستن توطئه بیگانگان برای لطمه زدن به انسجام و امنیت داخلی این کشور را نمی‌دهد و به طور قطع با این فتنه‌ها مقابله خواهد شد.

وی افزود: بخش مهمی از بحران‌های منطقه با هدایت و طراحی آمریکا و رژیم صهیونیستی و با هدف حفظ امنیت حاکمان کودک‌کش تل‌آویو و فروش بیش‌تر تسلیحات نظامی شکل می‌گیرد اما مردم عراق ثابت کردند امنیت خریدنی نیست و به جای اعتماد به قدرت‌های خارجی با اتکاء به خود و بسیج مردمی شکل گرفته بر اساس فتوای مرجعیت می‌توانند بر بزرگ‌ترین تهدیدات امنیتی فائق شده و به پیروزی دست یابند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، وحدت سرزمینی و یکپارچگی ملی در عراق را ضامن ثبات، امنیت و حفظ منافع همه اقوام و طوایف عراق دانست و تصریح کرد: همکاری نزدیک میان کشورهای قربانی تروریسم در منطقه به منظور مقابله نظامی، امنیتی و فرهنگی با تروریسم ضرورتی اجتناب‌ناپذیر و عاملی بازدارنده در مسیر شکل‌گیری مجدد تروریسم خواهد بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تجلیل از نقش پارلمان و نمایندگان منتخب ملت عراق در مقابله با حرکت‌های تجزیه‌طلبانه و مخل وحدت سرزمینی گفت: با همکاری پارلمان‌ها و مجالس کشورهای اسلامی می‌توان صدای مظلومیت مردم یمن و بحرین را به گوش جهانیان رساند و سازمان‌های بین‌المللی را برای متوقف کردن خشونت‌ها و دخالت‌های خارجی وادار به اقدام واقعی و اثرگذار کرد.

شیخ همام حمودی رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز در این دیدار با تقدیر از نقش ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی در عراق و منطقه تاکید کرد: ما با وجود مشکلات اقتصادی و امنیتی پیروزی‌های زیادی به دست آوردیم و این روند را با کمک متحدان واقعی خود ادامه خواهیم داد.

شیخ همام حمودی با رد دخالت‌های مقامات غربی در امور داخلی عراق خاطر نشان کرد: اگر نیروهای فداکار مقاومت مردمی در عراق نبود، تروریست‌های داعش اکنون در قلب پاریس خیمه زده بودند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان