arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۹ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶

آیت‌الله سبحانی: فضای مجازی بلایی برای جوانان شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: فضای مجازی به بلایی برای خانواده‌ها و جوانان تبدیل شده و فریادهای مراجع عظام تقلید هم در این خصوص به جایی نرسیده است.

آیت‌الله جعفر سبحانی امشب در دیدار دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به سابقه ساخت مسجد در اسلام اظهار کرد: یکی از نخستین اقدامات رسول اکرم (ص) پس از هجرت به شهر مدینه، ساخت مسجد بود.

وی ادامه داد: پیامبر (ص) کارهای خود را با محوریت مسجد انجام می‌داد، به عنوان مثال رسول اکرم (ص) آیات وحی را در مسجد می‌خواند، زمانی که پیامبر (ص) می‌خواست لشکری را به جنگ بفرستد، برای آنها در مسجد خطبه می‌خواند.

این مرجع تقلید افزود: ساخت مساجد اهمیت زیادی دارد و در قرآن به این کار تأکید شده است، فضای مجازی به بلایی برای خانواده‌ها و جوانان تبدیل شده، فریادهای مراجع عظام تقلید در این خصوص به جایی نرسیده است و مساجد باید جوانان را دست فضای مجازی نجات بدهند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به ضرورت احیای مساجد اظهار کرد: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، وظیفه احیای مساجد را بر عهده دارد و باید برنامه‌های مختلف در مساجد برگزار شود، ساخت مسجد یک مقدمه است و در ادامه باید شاهد برگزاری برنامه‌ها در مسجد باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید همایش جهانی با حضور علما برگزار شود تا آنها در زمینه خط قرآن تدبیری بیندیشند، خط عثمان طه اشکالاتی دارد و باید علمای شیعه و سنی در ضمن تأکید بر صحت قرآن در این خط اصلاحاتی را انجام بدهند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان