arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۲ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶

فیس آیدی آیفون 10 فقط می‌تواند چهره یک کاربر را ثبت کند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از انتشار موج عظیمی از ویدیوهای مربوط به فریب خوردن سیستم احراز هویت جدید آیفون، یکی از مدیران ارشد اپل اعلام کرده که فیس آیدی تک کاربره است.

کریگ فدریگی، مدیر ارشد بخش نرم افزار اپل به تازگی گفت که فیس آیدی تک کاربره است و اپل تا به امروز به دنبال ارائه این قابلیت به صورت چند کاربره نبوده است.

تا پیش از این، تاچ آیدی توان ذخیره سازی 5 اثر انگشت را داشت. همین مسئله باعث شده بود تا کاربران آیفون های قبلی بتوانند اثر انگشت افراد مورد اعتماد خود نظیر اعضای خانواده و دوستان را ثبت کنند تا این افراد بدون داشتن رمز عبور دستگاه یا Apple ID به آیفون دسترسی داشته باشند.

اخیرا یکی از مشتریان اپل ایمیلی به کریگ فدریگی فرستاده و طی آن خواستار توضیح در مورد مشکلات مربوط به فیس آیدی شده است.

Steven Sheridan در ایمیل خود به کریگ فردیگی اعلام کرده که او و همسرش هر دو از آیفون 10 استفاده می‌کنند. با این حال سیستم تاچ آیدی این محصول مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است.

وی در ادامه توضیح داده که تا پیش از این او و همسرش هر دو اثر انگشتانشان را در تاچ آیدی ثبت می‌کردند تا به تلفن هوشمند یکدیگر دسترسی داشته باشند. این در حالی است که این خصوصیت از آیفون 10 حذف شده و او و همسرش تنها از طریق رمز عبور می‌توانند به آیفون یکدیگر دسترسی داشته باشند.

کریگ فدریگی در پاسخ به استیو اعلام کرده فیس آیدی تک کاربره است و اپل هنوز امکان تشخیص هویت دو کاربر را برای آن ارائه نکرده است. فدریگی در ادامه اعلام کرده که اپل حتی تصمیمی برای ارائه قابلیت چند کاربره در تاچ آیدی هم نداشته است.

مدیر بخش نرم افزار اپل در پایان اعلام کرده که این شرکت می‌تواند در آینده ای نزدیک امکان چند کاربره بودن فیس آیدی را با آپدیت های نرم افزاری فراهم کند.

در این میان یک نکته مهم از ذهن استیو و کریگ فدریگی دور مانده است و آن امنیت پایین فیس آیدی در صورت استفاده دو کاربر از آیفون 10 است.

کاربر هر باری که آیفون 10 را قفل گشایی می‌کند، اطلاعات مربوط به صورتش توسط فیس آیدی آپدیت می‌شود. بر همین اساس اگر کاربر دوم به طور متعدد قفل آیفون 10 را با رمز عبور باز کند، پس از مدتی کوتاه اطلاعات مربوط به صورت او نیز در فیس آیدی ذخیره شده و در نهایت دقت فیس آیدی و همچنین امنیت آن به شدت افت می‌کند. جالب اینجا است که اپل هنوز برای این مشکل توضیحی ارائه نداده است.

نظرات بینندگان