arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۴۴۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۹ - ۱۴ آذر ۱۳۹۶

دستگیری زنی که ٢١ میلیارد کلاهبرداری کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اعضای باند جعل اسناد و کلاه‌برداری با دو فقره پرونده زمین‌خواری شناسایی و دستگیر شدند.

شرق در ادامه نوشت: در پی ارسال یک فقره پرونده از دادسرای کرج به پلیس آگاهی البرز برای تحقیقات و شناسایی افراد جاعل، رسیدگی تخصصی به موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاه‌برداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

با بررسی اظهارات شاکی این پرونده مشخص شد مال‌باخته ملکی را به مبلغ ١٧ میلیارد ریال از شخصی خریداری کرده اما پس از مدتی متوجه می‌شود این ملک متعلق به شخص دیگری بوده و فروشنده با سندسازی جعلی اقدام به فروش مال غیر کرده است.

با تحقیقاتی که از فروشنده ملک صورت گرفت، مشخص شد وی نیز این ملک را از یک زن خریداری کرده که با توجه به اظهارات شاکیان و استعلام اداره ثبت، محرز شد سندهای ارائه‌شده به خریداران جعلی بوده و ملک موردنظر نیز از طریق ستاد اجرائی توقیف شده است.

پس از انجام تحقیقات بیشتر وجود یک باند زمین‌خواری در این پرونده به قطعیت رسید و دستور لازم برای شناسایی اعضای باند جعل و کلاه‌برداری اخذ شد.

مأموران پلیس آگاهی پس از شناسایی فروشنده زن کلاه‌بردار، وی را دستگیر کردند که در تحقیقات اولیه اعتراف کرد به دلیل مشکلات مالی با چند نفر دیگر همدست شده و با سندسازی، ملک مذکور را به خریدار فروخته و پس از نقدکردن چک‌ها مبلغ ٢٣ میلیون تومان دریافت کرده است.

با تلاش مأموران شش نفر از همدستان متهم نیز شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند. با تحقیقات تکمیلی مشخص شد که اعضای این باند یک قطعه زمین را نیز به مبلغ چهارمیلیاردو ٥٠٠ میلیون ریال به فرد دیگری فروخته و به همین روش از وی کلاه‌برداری کرده‌اند. سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی البرز، در‌این‌باره توضیح داد: دراین‌باره هفت متهم با ٢١٥ میلیارد ریال کلاه‌برداری دستگیر و پرونده آنها تحویل مراجع قضائی شد.

نظرات بینندگان