arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۲ - ۱۴ آذر ۱۳۹۶

الحوثی: سند دخالت عربستان و امارات در توطئه صنعاء موجود است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رئیس کمیته عالی انقلابی یمن اعلام کرد که انصارالله مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد، خیانت و توطئه علیه صنعاء با هماهنگی عربستان و امارات صورت گرفته است.

محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلابی یمن امروز طی سخنانی در جمع تظاهرات‎کنندگان یمنی در صنعاء یک روز پس از کشته شدن علی عبدالله صالح اعلام کرد که ملت یمن و نه حزب و مذهب، در تحقق امنیت در کشورشان پیروز شدند.

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن تاکید کرد که انصارالله تلاش کرده است درگیری که «شبه نظامیان خیانت» ایجاد کردند تا امنیت صنعاء را به مخاطره بیاندازند، متوقف کند و لذا به شیوخ قبایل گفته بود که «این درگیری را متوقف کنند و در این خصوص ما هم با آنها همکاری می‎کنیم.»

محمد علی الحوثی با بیان اینکه «ما انتقام‎جو نیستیم» گفت: برخی فرزندان علی عبدالله صالح در بیمارستان موجود هستند و برای درمان آنها اقدام کردیم، در حالی که می توانستیم آنها را بازداشت کنیم.

وی تصریح کرد: مدارکی در اختیار داریم که نشان می دهد، خیانت صنعا با هماهنگی عربستان و امارات بود و اسنادش نیز موجود است.

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن درباره موشکی که با آن ابوظبی هدف قرار گرفته است، افزود: از یگان موشکی یمن می‌خواهیم که به پیشرفت این دستاورد ادامه دهد تا حملات تجاوزکارانه علیه یمن متوقف شود.

محمد علی الحوثی همچنین درباره تصمیم دونالد ترامپ برای اعلام به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: هرگونه حماقتی را که «ترامپ احمق» در این خصوص مرتکب شود، محکوم می‌کنیم.

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن خطاب به ملت فلسطین گفت: ملت ما در کنار شما قرار دارند و در مقابله با رژیم اشغالگر در کنار شما هستیم.

وی افزود: در نشست های انصارالله و کنگره حزب الموتمر مشخص شد که امور نظامی در یمن به گونه‌ای پیش می رود که به ضرر ماست.

الحوثی تصریح کرد: رئیس ستاد ارتش کل یمن هم طی این نشست‌ها اعلام کرده بود که 500 نفر را به جبهه نبرد اعزام می‌کنیم، اما فقط 13 از آنها وارد میدان می‌شوند. این سوال مطرح می شود که بقیه نظامیان کجا می روند که متوجه شدیم آنها فریب طرف خارج از یمن را می‌خورند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان