arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۲ - ۱۴ آذر ۱۳۹۶

رفع حصر خارج از قدرت رییس جمهور است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: اصلاحات وابسته و قائم به هیچ فرد یا گروه و جناحی نیست.

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا در مراسمی تحت عنوان «آسیب‌شناسی جریان اصلاحات» که به همت انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه رازی کرمانشاه در این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه اصلاحات یک حزب یا تشکیلات نیست، گفت: اصلاحات یک اندیشه و گفتمان و یک جهان‌بینی است. وی با بیان اینکه اصلاحات بر اصل تعادل تکیه دارد، گفت: دوری از افراط و تفریط از ویژگی‌های اصلاحات است.

منتجب‌نیا با بیان اینکه اصلاحات وابسته و قائم به هیچ فرد و گروه و جناحی نیست، گفت: اصلاحات با مغز و فکر و قلب جامعه در ارتباط است و در انحصار هیچ فرد یا گروهی نیست. اصلاحات تئوری و استراتژی دارد، اما تئورسین خاصی برای اصلاحات تعریف نشده و همه صاحب فکر و اندیشه‌اند.

منتجب نیا افراط و تفریط و خروج از حد اعتدال را از آسیب‌های جریان اصلاحات عنوان کرد و گفت: برخی در دوران دولت اصلاحات مرتکب این افراط و تفریط شدند که نتیجه آن روی کار آمدن دولتی بود که باید تا ده‌ها سال تاوان آن را در بخش‌های مختلف بدهیم.

وی دوری برخی از مبانی فکری و اعتقادی و دینی اصلاح طلبان را از دیگر آفت ها برشمرد و با بیان اینکه اصلاحات بر مبنای تفکر و بینش نوین دینی امام(ره) پایه ریزی شده است، اظهار کرد: متاسفانه برخی دوستان از این موازین دینی و اسلامی فاصله گرفته اند و همین باعث شده عده ای متظاهر به دین، دین و مذهب را به انحصار خودشان درآورده اند و می گویند اصلاح طلبان اعتقاد راسخی به دین ندارند.

منتجب‌نیا افزود: یکی دیگر از آفات اصلاحات این است که عده‌ای هرچند اندک با شعار اصلاح‌طلبی درصدد مال‌اندوزی یا کسب پست و مقام برآمده‌اند، درحالیکه اصلاح‌طلب واقعی بدنبال پست و مقام و ثروت نیست و اگر هم مسئولیتی می‌گیرد برای خدمت به مردم است.

منتجب‌نیا همچنین با بیان اینکه "دولت دکتر روحانی هم در سال 92 و هم سال 96 با حمایت اصلاح‌طلبان روی کار آمد"، گفت: باید پیگیر باشیم که وعده‌های داده شده در انتخابات عملی شود. البته برخی وعده‌ها نظیر موضوع حصر خارج از حیطه قدرت رییس‌جمهور است، اما باید زمینه‌ساز رفع حصر باشد و امیدوارم بزودی این موضوع برطرف شود.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تبریک روز دانشجو وبا بیان اینکه فریاد دانشجو باید رسا باشد، گفت: نباید دهان دانشجو را بست و جلوی حرکت‌های دانشجویی را گرفت.

وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی وابسته به هیچ گروهی نیست، گفت: افرادی که فکر می‌کنند امنیتی کردن دانشگاه‌ها به نفع نظام و کشور است، سخت در اشتباهند. باید دانشجو و جنبش دانشجویی را بعنوان یک فرصت دید و نه یک تهدید.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان