arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۱۵ آذر ۱۳۹۶

آغاز صادرات هند به روسیه از طریق ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صادرات محموله کانتینری هند به روسیه از طریق ایران و جمهوری آذربایجان در گامی برای عملیاتی کردن کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال-جنوب از ماه میلادی آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزنس استاندارد، اس کومار، کمیسر اداره گمرک هند اظهار کرد: این اقدام زمان حمل محموله را نیمی کاهش خواهد داد و با استفاده از مسیر دریایی، از ۳۵ روز به حدود ۱۷ روز کاهش پیدا می‌کند.

به گفته وی، هند مسیر صادرات به روسیه از طریق بندرعباس را برای نخستین بار از اواسط ژانویه آغاز خواهد کرد و محموله‌های کانتینری احتمالاً از ایران و آذربایجان ترانزیت شده و سپس به روسیه می‌رسد.

این کمیسر گمرک هندی گفت: دپارتمان گمرک درخواست‌های زیادی را از بخش‌های پوشاک و دارو برای استفاده از این مسیر دریافت کرده و این مسیر به صرفه جویی در هزینه و زمان کمک خواهد کرد.

در حال حاضر برای ارسال محموله‌های صادراتی به روسیه از بندر روتردام یا یک مسیر زمینی از طریق چین برای رسیدن به روسیه و آسیای مرکزی استفاده می‌شود. این مسیرها طولانی، گران و زمان‌بر هستند.

کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب یک شبکه متشکل از راه‌های مواصلاتی دریایی، ریلی و جاده‌ای برای حمل بار میان هند، روسیه، ایران، اروپا و آسیای مرکزی است. انتظار می‌رود این کریدور پیشنهادی به مسافت ۷۲۰۰ کیلومتر ارتباط تجاری میان شهرهای بزرگ بمبئی، مسکو، تهران، باکو، بندرعباس، آستاراخان و بندر انزلی را افزایش دهد.

به گفته کومار، هندی هفتاد و یکمین کشوری است که معاهده TIR سازمان ملل متحد را با هدف افزایش تجارت و یکپارچگی منطقه‌ای در سراسر آسیای جنوبی و فراتر از آن و تبدیل سریع‌تر پتانسیل این منطقه به یک قطب تجاری استراتژیک تصویب می‌کند.

معاهده TIR (حمل و نقل جاده‌ای بین‌المللی)، استاندارد جهانی برای ترانزیت گمرکی کالاها بوده که توسط اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل جاده‌ای مدیریت و طراحی شده است.

انتهای پیام

نظرات بینندگان