arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۱۷ آذر ۱۳۹۶

لاورف: کره شمالی آماده است با آمریکا مذاکره مستقیم داشته باشد

وزیر امور خارجه روسیه به همتای آمریکایی خود گفت که کره شمالی برای آمدن به پای میز مذاکرات مستقیم با آمریکا بر سر برنامه هسته‌ای خود آمادگی دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه روسیه به همتای آمریکایی خود گفت که کره شمالی برای آمدن به پای میز مذاکرات مستقیم با آمریکا بر سر برنامه هسته‌ای خود آمادگی دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، سرگئی لاورف، وزیر امور خارجه روسیه این پیام را در دیداری که با رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در شهر وین داشت مطرح کرد: با این حال هنوز هیچ پاسخی از سوی وزارت خارجه آمریکا که همواره خلع سلاح هسته‌ای را به عنوان پیش شرطی برای این مذاکرات مطرح کرده، ارائه نشده است.

لاورف بر اساس اعلام خبرگزاری اینترفاکس در اظهاراتش که در جریان کنفرانسی بین‌المللی در شهر وین ایراد شد، گفته است ما می‌دانیم که کره شمالی فراتر از هر چیزی خواهان مذاکرات با آمریکا درباره تضمین‌هایی برای امنیتش است. ما آماده حمایت از این کار هستیم و آماده‌ایم تا چنین مذاکراتی را تسهیل کنیم.

وی ادامه داد: همکاران آمریکایی ما از جمله رکس تیرلرسون این موضوع را شنیده‌اند.

این پیشنهاد لاورف همزمان با نشستی میان جفری فلتمن، فرستاده ویژه سازمان ملل با ری یونگ هو وزیر خارجه کره شمالی در این کشور مطرح شد.

لاورف و تیلرسون در دیدارشان در وین درباره طیفی از مسائل از جمله کره شمالی، سوریه و اکراین گفت‌وگو کردند. این دیدار در حاشیه نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین انجام شد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: طرفین درباره اقدامات بیشتر در راستای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه از طریق یک فرآیند مذاکرات پایدار با حضور همه نیروهای سیاسی سوریه و همچنین در چهارچوب‌های فرآیند ژنو و نشست گفت‌وگوی ملی در سوچی و همچنین در ضمن تکمیل شکست گروه‌های تروریستی بین‌المللی مذاکره کردند.

لاورف در ارتباط با مسائل دوجانبه بر هر گونه عدم پذیرش اعمال فشار بر رسانه‌های روسیه و دیپلمات‌های روس در آمریکا نیز تاکید کرد.

نظرات بینندگان