arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۶

انفجار سیلندر اکسیژن در تهران یک نفر را کشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از کشته شدن یک نفر بر اثر انفجار سیلندر اکسیژن خبر داد.

مجتبی ملکی در گفت و گو با ایسنا در مورد این حادثه گفت: ساعت 8 و 29 دقیقه امروز، انفجار یک سیلندر گاز در محوطه بازار آهن مکان در اتوبان آزادگان به سامانه ۱۲۵ شهرداری تهران اعلام و یک ایستگاه به محل حادثه اعزام شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، با اشاره به اینکه این انفجار باعث کشته شدن یک نفر شد،اظهار کرد: در محل حادثه مشخص شد که مردی ۳۵ ساله که مشغول خالی کردن سیلندرهای گاز اکسیژن بود که برای انجام برش‌کاری استفاده می‌شود. در پی انفجار این سیلندر، آسیب‌های بسیار شدیدی به او وارد شد و بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

وی در مورد جزئیات این حادثه گفت: قطعات حاصل از انفجار این سیلندر نیز به اطراف پرت و منجر به این شد که به کرکره مغازه مجاور هم آسیب برسد البته این انفجار منجر به آتش‌سوزی نشد و در نهایت عوامل آتش‌نشانی پس از ایمن‌سازی و پایان عملیات، محل را به عوامل انتظامی تحویل دادند.

ملکی با اشاره به اینکه بر خلاف تصور برخی افراد، سیلندرهای اکسیژن نیز می‌توانند منجر به انفجار شوند، توصیه کرد: افرادی که با این سیلندرها سر و کار دارند در نظر داشته باشند اگر لباس یا دست فرد آلوده به مواد چربی مانند روغن، گریس یا گازوئیل باشد، در صورت تماس مستقیم با اکسیژن، احتمال بروز حادثه وجود دارد.

نظرات بینندگان