arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۲ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶
سمیع‌الله مکار‌م‌، معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با «انتخاب»:

در بودجه 97 سرفصل‌هایی که جزء وظایف ذاتی شهرداری نیستند حذف می‌شوند / شیوه کسب درآمد و هزینه‌کرد تهران تغییر می‌کند

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران از تغییر رویکرد تدوین لایحه بودجه سال 97 بر اساس وظایف قانونی شهرداری تهران خبر داد و گفت: سرفصل هایی که جز وظایف ذاتی شهرداری تهران نیستند حذف خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بودجه 97 سرفصل‌هایی که جز وظایق ذاتی شهرداری نیستند حذف می‌شوند / شیوه کسب درآمد و هزینه‌کرد تهران تغییر می‌کند

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران از تغییر رویکرد تدوین لایحه بودجه سال 97 بر اساس وظایف قانونی شهرداری تهران خبر داد و گفت: سرفصل هایی که جز وظایف ذاتی شهرداری تهران نیستند حذف خواهد شد.

سمیع‌الله مکار‌م‌حسینی در گفت و گو با خبرنگار سرویس شهری «انتخاب»، درباره رویه کسب درآمدهای مالی شهرداری تهران گفت: نحوه هزینه کرد شهرداری بر اساس لایحه بودجه مصوبی شورای شهر است، در حال حاضر بودجه مصوبی شورای گذشته ملاک عمل است اما از آنجا که منابع اندک است از این رو این هزینه کرد با اولویت بندی همراه است.

وی با بیان اینکه رویکرد شهردار تهران شفاف‌سازی است، تاکید کرد: بدون شک شیوه درآمدی و هزینه‌ای شهر تهران تغییر خواهد کرد. امسال شهرداری ناچار است براساس لایحه بودجه‌ای که در شورای گذشته تصویب ‌شده است عمل کند؛ البته با توجه به این‌که منابع مالی شهرداری اندک است بخش‌هایی که ضرورت دارد در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران شیوه‌های درآمدزایی و هزینه‌کرد در شهرداری تهران تغییر خواهد کرد، اعلام کرد: شهرداری تهران در تخصیص اعتبارات 6 ماه دوم تنها در بخش مأموریت و وظایف قانونی خود عمل خواهد کرد و از سال بعد نیز بودجه تنها برای وظایف شهرداری تخصیص خواهد یافت. بدون تردید در بودجه سال 97 سرفصل هایی که جز وظایف شهرداری نیست، حذف خواهد شد.

وی درباره زمان ارسال لایحه بودجه سال 97 به شورای شهر نیز گفت: بزودی این لایحه بر اساس الویت ها، وظایف ذاتی و برنامه ها و قولی که شهردار تهران به مردم تهران و اعضای شورای شهر داده است، ارسال خواهد شد.

مکارم حسینی توسعه مترو و حمل‌ونقل عمومی، کاهش آلودگی هوا، کاهش آسیب‌های اجتماعی و نوسازی بافت فرسوده از اولویت‌های اصلی شهرداری تهران در چند سال آینده عنوان کرد و افزود: تامین منابع مالی برای پروژه های شهرداری با توجه به کاهش درآمدهای تغییر خواهد کرد از این رو برای کسب درآمدها از منابع بخش‌خصوصی و مشارکت مردم بهره خواهیم گرفت و چون اهداف ما در شهرداری تهران سیاسی نیست از این‌رو بر اساس چارچوب عمل خواهیم کرد.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید
نظرات بینندگان