arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶

بشار اسد: جنگ سوریه تمام نشده/ نقش سازمان ملل در انتخابات آینده را تایید می‌کنیم

رئیس جمهوری سوریه با بیان این که جنگ در کشورش تمام نشده و در مراحل جدی از تخریب پایگاه‌های اصلی داعش است گفت، پیروزی‌های پی در پی علیه تروریسم در سوریه شرایط مناسبی را برای تسریع در روند بازسازی مناطق تخریب شده در سوریه فراهم می‌سازد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بشار اسد: جنگ سوریه تمام نشده/ نقش سازمان ملل در انتخابات آینده را تایید می‌کنیم

رئیس جمهوری سوریه با بیان این که جنگ در کشورش تمام نشده و در مراحل جدی از تخریب پایگاه‌های اصلی داعش است گفت، پیروزی‌های پی در پی علیه تروریسم در سوریه شرایط مناسبی را برای تسریع در روند بازسازی مناطق تخریب شده در سوریه فراهم می‌سازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در دیدار با هیاتی از روسیه و دیمیتری روگوزین، معاون نخست وزیر روسیه در پایگاه حمیمیم گفت که پیروزی‌های پی در پی علیه تروریسم در سوریه شرایط مناسبی را برای تسریع در روند بازسازی مناطق تخریب شده در این کشور فراهم می‌سازد.

وی افزود، این بازسازی‌ها چشم‌اندازهای اقتصادی گسترده‌ و فرصت‌های برجسته‌ای را برای همکاری میان روسیه و سوریه ایجاد می‌کند.

اسد گفت، با توجه به روابط تاریخی میان دو کشور و ملت دوست سوریه و روسیه و مواضع درخشانی که مسکو در قبال دمشق در پیش گرفته است که این روابط در چارچوب رویارویی با تروریسم در سوریه نیز مستحکم‌تر گشت، طبیعی است که مسکو شریک مهمی در روند بازسازی در سوریه باشد.

وی همچنین اعلام کرد، نقش سازمان ملل در انتخابات را تا زمانی که در چارچوب حاکمیت سوریه باشد تایید می‌کند. وی گفت: سوریه عضو موسس در سازمان ملل است و لذا از هرنقشی از سوی نهادهای بین المللی در انتخابات آتی استقبال می‌کند به شرطی که حاکمیت سوریه حفظ شود.

اسد در ادامه با اشاره به شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا(نیروهای سوریه دموکراتیک) اعلام کرد هرکسی تحت رهبری کشور بیگانه علیه ارتش و مردم کشورش می‌جنگد خائن است.

رئیس جمهور سوریه با تاکید بر این که حامیان تروریسم حق صحبت درباره صلح را ندارند تصریح کرد: جنگ سوریه تمام نشده و در مراحل بسیار مهمی از تخریب مراکز اصلی داعش است.ما گام‌های بزرگی در نابودی مراکز اصلی داعش برداشتیم و این پیروزی بزرگی است. جنگ با داعش تا نابودی آخرین تروریست در سوریه ادامه دارد و آن زمان است که می‌توان از پیروزی واقعی صحبت کرد.

وی گفت: تمرکز صرف بر داعش در واقع منحرف کردن انظار عمومی است؛ چرا که النصره هنوز در سوریه با حمایت غرب حضور دارد.

روگوزین نیز ضمن اشاره به همکاری اقتصادی روسیه و سوریه از آمادگی شرکت‌های روسی برای مشارکت فعال در بازسازی سوریه و حمایت از مردم سوریه برای تحقق اهدافشان تاکید کرد.

در این نشست که با حضور ولید المعلم وزیر خارجه سوریه و جمعی از مسئولان عالی رتبه و وزرای سوریه برگزار شد، اسد گفت: عمر روابط روسیه و سوریه بیش‌تر از چند دهه است و دو کشور دائما در عرصه سیاسی همکاری محکم داشته‌اند و در جنگ نیز بر همکاری در عرصه های سیاسی و نظامی تمرکز بیشتری شد.

درباره فرق اصلی کنفرانس‌های ژنو و سوچی نیز اسد گفت: فرق اصلی این دو کنفرانس در اشخاص و طرف‌های شرکت کننده در دو کنفرانس است در ژنو افرادی که با آن‌ها مذاکره کردیم نماینده مردم سوریه نبودند همچنین در سوچی محورهای واضحی ترسیم شد که به موضوع قانون اساسی و موضوعات مرتبط به آن یعنی انتخابات و غیره مربوط بود.

وی درباره فرانسه نیز گفت: فرانسه از ابتدا با حمایت از تروریسم در راس جنگ سوریه قرار داشت و دستش به خون مردم سوریه آلوده است و حق ندارد هیچ کنفرانس صلحی را ارزیابی کند.

برچسب ها: بشار اسد
نظرات بینندگان