arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۲۹ آذر ۱۳۹۶

سلطانی‌فر: فکر می‌کنم به تاج خوش گذشته / برای حفظ سهمیه‌های لیگ قهرمانان تهدید شدیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر ورزش و جوانان در مجمع فوتبال با تبریک موفقیت‌های این فدراسیون گفت که برتر و منتخب شدن، سخت است ولی قهرمان ماندن سخت‌تر و دشوارتر است.

به گزارش ایسنا، مسعود سلطانی فر در جلسه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال گفت: امیدوارم این مجمع به خوبی جلو برود و روندی که از یکی، دو سال گذشته در فوتبال انجام دادیم ادامه داشته باشد. ان‌شاءالله این همگرایی ادامه داشته باشد. ابتدا جا دارد به فدراسیون فوتبال و جامعه فوتبال تبریک بگویم. اگر موفقیت، رشد، سربلندی و افتخاری است مرهون زحمات و تلاش تک تک کسانی است که در فوتبال تلاش می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: این موفقیت به خاطر تلاش باشگاه‌ها، بازیکنان، مربیان، هیات‌ها و ... است. من انتخاب فدراسیون فوتبال به عنوان برترین فدراسیون فوبتال آسیا را تبریک می‌گویم. با وجود سرمایه‌گذاری تمام کشورهای آسیا، با اهتمام و تلاش که همه شما انجام دادید، ما امروز تنها فدراسیون پنج ستاره دنیا هستیم. همانطور که شما می‌دانید، برتر شدن و منتخب شدن، سخت است ولی قهرمان ماندن سخت تر و دشوار تر است.

وی ادامه داد: امروز سطح مطالبات مردم، جوانان و فوتبال دوستان از فوتبال کشور بالا رفته است. ما عناونی مختلفی را در رده‌های مختلف ملی و باشگاهی در فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی کسب کرده‌ایم و مطالبات بالاست و بار همه ما را سنگین تر کرده است. لازم است که با تلاش و پوشش بیشتر همین مسیر رشد و توسعه را ادامه دهیم.

سلطانی‌فر همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط و وضعیتی که در مجموعه ورزش کشور به ویژه فوتبال وجود دارد، لازم است که ساختارسازی کنیم. در جهت تربیت مربیان و بازیکنان مجرب، استفاده از استعدادها و تبدیل واقعی تیم ها به باشگاه به نحوی که آن ها با ساماندهی که انجام می‌دهند، بخش‌های عمده‌ای از نیازهای کشور را تامین کنند و روز به روز به سمت اصلاح روند موجود برویم. اشاره‌ای که آقای تاج به حفظ سهمیه ما در لیگ قهرمانان آسیا داشتند، بسیار درست بود. به یک‌باره ما با یک شرایط خاص مواجه شدیم. در حقیقت چارچوب‌هایی که AFC برای ما مشخص کرده بود، لازم بود در مدت زمانی محدودی بتوانیم نسبت به اصلاح ساختار باشگاه‌ها، شفاف سازی مالی و ساماندهی در بخش‌های مختلف تلاش کنیم.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: به شدت در جهت حفظ سهمیه تهدید می‌شدیم. تاج خوشبینانه گفت ۲۰ روز تلاش کردیم اما در حدود ۴۵ روز به صورت شبانه روز بحث و تبادل نظر کردیم که این چهار تیم سهمیه را حفظ کنند. فکر می‌کنم به تاج خوش گذشته است (به شوخی). امیدورام بتوانیم در جهت اصلاح ساختارها و شفاف سازی مالی تلاش کنیم تا در سال های آینده با این مشکلات رو به رو نشویم. باید وضعیت مالکیت، بدهی و طلب، دارایی ها و حسابرسی آن‌ها مشخص شود. این مسائل ما را در یک سال گذشته در عرصه های مختلف دچار مشکل کرده است. در بدهی مالیاتی که خیلی از باشگاه ها دارند، بخش قابل توجهی از آن به خاطر عملکرد مالی باشگاه ها نیست بلکه به خاطر این است که این باشگاه‌ها به سمت حسابرسی نرفتند و اظهارنامه مالیاتی ارائه نکردند و سازمان ها خودشان ارزیابی کردند. اگر اظهارنامه مالیاتی خود را تقدیم می کردند می تواسنتند از معافیت های مختلف استفاده کنند و دچار این پیچیدگی ها نشوند.

سلطانی فر با اشاره به اینکه سایر باشگاه ها هم باید از برنامه استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی و ذوب آهن استفاده کنند، عنوان کرد: با این کار می‌توانیم ساختارسازی و اصلاح روندها و فرایندها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهیم. نکته دیگر تیم ملی فوتبال ایران است. تیم ما یک تیم بسیار شایسته است. قرعه ما در کنار صعود مقتدرانه، بسیار دشوار است و شاید خیلی ها ناامید شدند. در جام جهانی ۱۹۷۸ که برای اولین بار به جام جهانی رفتیم، همه به یاد دارند که جام جهانی ۱۶ تیمی بود. آن موقع هم گروه دشواری داشتیم. هلند نایب قهرمان جام جهانی ۱۹۷۴ بود. اسکاتلند ستارگان بسیار زیادی داشت. پرو در آمریکای جنوبی تیم بسیار خوبی بود و ما توانستیم در آن مسابقات با وجود تجربه نخست، نتایج خوبی را کسب کنیم. اگر چه سه بر صفر به هلند و چهار بر یک به پرو باختیم. در جام جهانی ۱۹۹۸ هم با هم گروهی با آلمان، یوگسلاوی و آمریکا گروه راحتی نداشتیم و تنها برد ما در آن مسابقات رقم خورد. همچنین برابر آلمان و یوگسلاوی نتایج خوبی گرفتیم.

او ادامه داد: بازیکنان ما ثابت کردند همیشه در روزهای سخت حماسه‌سازی کردند و کارهای بزرگی را انجام دادند. با توجه به دیدارهایی که هماهنگ شده و کمپ خوبی که در روسیه گرفتیم، امیدوار به صعود هستیم. در اولین جلسه ستاد ملی پشتیبانی از تیم های ملی، تمامی اعتبارات و نیازهای ملی تامین خواهد شد که تیم ملی فوتبال ما که بازیکنان شایسته ای دارد و از سوی یک فدراسیون خوب پشتیبانی می شود، بتواند با وجود حضور در گروه دشوار، نتایج خوب و قابل قبولی را بگیرید.

وزیر ورزش و جوانان درباره برگزاری مجمع نیز اظهار کرد: ما باید در ارتباط با نقش حاکمیتی که در ورزش داریم، به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم مشکلات، ناهماهنگی ها و نارسایی‌ها را در کوتاه ترین زمان ممکن از بین ببریم. برخی از دخالت ها و زد وبندها و مسائل پشت پرده که نمی‌خواهم به آن بپردازم، اخبار نگران کننده‌ای هستند. با توجه به جایگاه قانون و حاکمیتی که داریم، از طریق وزارت ورزش و فدراسوین فوتبال می‌توانیم با نظارت دقیق‌تر و اقدامات اصلاحی، روندها را اصلاح کنیم و شرایطی را به وجود بیاوریم که ورزش و فوتبال سالمی داشته باشیم و ناپاکی‌ها از فوتبال ما دور شود. این اتفاق نیاز به عزم عمومی دارد. امیدوار هستیم که همین روند رو به رشد که شرایطی به وجود آورده که در رنکینگ فیفا مدت ها است که تیم اول آسیا هستیم و ادامه داشته باشد.

نظرات بینندگان