arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۵ - ۰۵ دی ۱۳۹۶

رئیس مجلس منطقه کردستان عراق استعفا کرد

رئیس مجلس منطقه کردستان عراق درنشست خبری ضمن انتقاد شدید‌اللحن از عملکرد دولت این منطقه، از سمت خود کناره گیری کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مجلس منطقه کردستان عراق استعفا کرد

رئیس مجلس منطقه کردستان عراق درنشست خبری ضمن انتقاد شدید‌اللحن از عملکرد دولت این منطقه، از سمت خود کناره گیری کرد.

به گزارش فارس، «یوسف محمد» رئیس پارلمان منطقه کردستان عراق وابسته به فراکسیون حزب «جنبش التغییر» (گوران)، طی کنفرانسی خبری، استعفای خود از این منصب را اعلام کرد.

پایگاه خبری شبکه کردی «روداو» در خبری فوری اعلام استعفای رسمی رئیس پارلمان منطقه کردستان را اعلام کرد.

خبرگزاری «کردپرس» نیز به انتشار سخنان محمد در این کنفرانس خبری پرداخت و نوشت: وی در پیامی خطاب به مردم کردستان دوره کنونی پارلمان را به دو مرحله عادی و غیر عادی تقسیم کرد و گفت که در مرحله دوم علیه نهاد قانون‌‌گذاری منطقه کردستان کودتا صورت گرفت و دوره چهارم پارلمان کردستان عراق به 2 دوران پیش از کودتا و پس از کودتا تقسیم می‌شود.

وی افزود: انحصار سیاسی و اقتصادی و انحصار همه قدرت‌ها در دست گروهی خاص، واقعیت امروز کردستان است. دولت منطقه کردستان باید در کمترین زمان ممکن شکست خود در انجام امور و انحلال دولت را اعلام کند.

رئیس پارلمان منطقه کردستان در پیام استعفایش گفت: در کنار اعتراضات مردمی هستم و آزادی دستگیر‌شدگان اعتراضات اخیر را خواستارم.حاکمیت کنونی اقلیم کردستان هم اکنون در مقابل مردم قرار گرفته است. حاکمان اقلیم کردستان هیچ ابایی از بکار بردن نیروی نظامی و اسلحه و خشونت در راستای تداوم حضور در قدرت ندارند.

چهارشنبه پیش در سایه تداوم تظاهرات‌های مردمی در منطقه کردستان در اعتراض به نقصان در خدمات، عدم پرداخت حقوق‌ها و رواج فساد در دستگاه‌های دولتی، دو حزب گوران و جماعت اسلامی، تصمیم گرفتند که از دولت منطقه کردستان خارج شوند و در عین حال، حزب گوران اعلام کرد که یوسف محمد از رهبران این حزب که پست ریاست پارلمان منطقه کردستان را دارد، نیز از این پست کناره‌گیری می‌کند.

نظرات بینندگان