arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۳ - ۱۰ دی ۱۳۹۶

داورزنی: شاید شاهد تصمیمات غیرمنتظره‌ای درباره تعلیق کشتی باشیم

سلطانی‌فر حساسیت جدی نسبت به این موضوع دارد و تمام جوانب امر را بررسی کردیم تا با تصمیم غیرمنتظره‌ای از سوی اتحادیه جهانی کشتی مواجه نشویم. پیش‌بینی می‌کنیم بعد از تعطیلات سال نوی میلادی جلسات در این خصوص در اتحادیه جهانی کشتی تشکیل شود و شاید شاهد تصمیمات غیرمنتظره‌ای باشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

داورزنی: شاید شاهد تصمیمات غیرمنتظره‌ای درباره تعلیق کشتی باشیم

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: دغدغه دوستان در سازمان بازرسی و البته رسانه‌ها را برطرف کردیم. دیگر سرپرست و بازنشسته‌ای در فدراسیون‌ها نداریم.

به گزارش فارس، محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش،درباره انتخابات چوگان گفت: امروز یکی دیگر از رشته‌ها هم تعیین تکلیف شد. دهخدایی 8-9 سال دبیر فدراسیون چوگان بود که امروز به عنوان رئیس انتخاب شد. امیدواریم با توجه به اینکه در یونسکو چوگان به عنوان رشته‌ای ایرانی ثبت شده، مردم و مقام معظم رهبری تاکید دارند چوگان به عنوان رشته‌ای فراگیر مورد توجه قرار بگیرد.

داورزنی افزود: نیروی مسلح یکی از ارگان‌هایی است که می‌تواند برای توسعه چوگان کمک کند. در گذشته عوامل توسعه این رشته یگان‌های نظامی بودند. این انتظار را داریم که هم سپاه و هم ارتش به ما کمک کنند. البته نیروی زمینی ارتش کمک‌هایی کرده و چوگان‌بازهایی را تربیت می‌کند. انتظار داریم دوستان در سپاه هم به کمک این رشته بیایند. اراده وزارت و دولت این است چوگان به عنوان رشته ایرانی در داخل و میادین برون مرزی حضور پرقدرت داشته باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که این فدراسیون فقط 19 عضو دارد که 6 هیأت استانی در مجمع شرکت داشتند، خاطرنشان کرد: امروز هم به این موضوع اشاره شد. 6 استان بیشتر در رشته چوگان فعال نیستند. انتظارات‌مان را گفتیم و تلاش می‌کنیم این رشته در آینده توسعه یابد. البته 13-14 عضوی که جزو نماینده باشگاه‌ها و ورزشکاران هستند، در مجمع امروز چوگان هم حضور داشتند. می‌توانیم با توسعه مدارس و کانون‌های چوگان بستر مناسبی را فراهم کنیم تا استان‌های بیشتری در این رشته فعالیت کنند.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در خصوص امکانات رشته چوگان یادآور شد: بخش خصوصی در این رشته فعال است. البته نیروی زمینی ارتش هم کمک‌هایی کرده است. ما دو زمین چمن داریم ولی برای داشتن یک تیم چوگان 16 اسب نیاز است به همین دلیل انتظار داریم نهادها به کمک بیایند. چرا که نگهداری اسب و زمین در این رشته سخت است. تا الان هم با همت خانواده چوگان بوده که این رشته توسعه پیدا کرده است. انتظارمان این است که دولت که در پروژه‌های مختلف سرمایه‌گذاری‌های هنگفت داشته به این رشته نگاه ویژه‌ای داشته باشد تا حداقل امکانات زیرساختی که مردم نمی‌توانند ایجاد کند، ساخته شود.

داورزنی در ادامه در پاسخ به این سؤال که این ذهنیت وجود دارد که سوارکاری و چوگان برای قشر مرفه است آیا می‌توان امکاناتی فراهم کرد تا بقیه هم از این رشته استفاده کنند، عنوان کرد: بین رشته‌هایی که با اسب سر وکار دارند، تفاوت‌هایی وجود دارد. مثلا در سوارکاری که شامل پرش و درساژ است، باشگاه‌های خصوصی فعالیت می‌کنند و بخشی هم روی اسب اصیل ایرانی کار می‌کنند. چوگان هم رشته‌ای است که با اسب سروکار دارد. اگر ما بتوانیم در خصوص توسعه اسب فعال باشیم، به جنبه اقتصادی هم کمک کرده‌ایم. این یک صنعت مولد است که همه رشته‌ها می‌توانند بهره‌مند شوند. اگر مجموعه‌ای درست شود یا میدان سوارکاری یا چوگان تاسیس شود با وجود هزینه‌های هنگفت برای زیرساخت‌ها علاقمندان زیادی جذب خواهند شد.

تاسیس شود با وجود هزینه‌های هنگفت برای زیرساخت‌ها علاقمندان زیادی جذب خواهند شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به کنار کشیدن تمام کاندیدا و باقی ماندن تنها یک نفر برای را‌گیری شبهه انتصابی بودن انتخابات ایجاد نمی‌شود، گفت: یکی از مباحثی که در فدراسیون جهانی برای انتخاب رؤسای فدراسیون‌ها مطرح بود این بود که از خانواده این رشته باشند. با توجه به اینکه دهخدایی 8-9 سال به عنوان دبیر فدراسیون فعال بود اقدامات خوبی هم برای ثبت جهانی این رشته انجام داد وکار را دنبال می‌کرد وقتی سایر کاندیدا حضور او را دیدند ترجیح دادند مسئولیت را به وی بسپارند البته پیش‌بینی من حضور 2-3 رقیب جدی در انتخابات امروز بود اما تشخیص دوستان این بود که دهخدایی شرایط بهتری برای اداره فدراسیون دارد.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش افزود: مهم این است که فردی که انتخاب می‌شود بتواند ماموریت و وظایف خود را انجام دهد. تعداد رقبا و کاندیدا برای وزارت مهم نیست. فضای رقابتی خوب است اما مهم این است که مسئولیت خوب انجام شود. با توجه به فضایی که چوگان دارد اعضای مجمع تشخیص دادند با توجه به سابقه‌ای که دهخدایی دارد به او رای بدهند.

داورزنی با اشاره به انتخابات فدراسیون بسکتبال در 23 دی ماه گفت: تلاش می‌کنیم با برگزاری انتخابات فدراسیون بسکتبال رئیس این فدراسیون هم بتواند از حق این رشته در مجمع کمیته ملی المپیک دفاع کند و حضور داشته باشد. تلاش وزارت ورزش برگزاری منظم و به موقع انتخابات بود. دغدغه دوستان در سازمان بازرسی و البته رسانه‌ها را برطرف کردیم. دیگر سرپرست و بازنشسته‌ای در فدراسیون‌ها نداریم. در یک ماه گذشته 14-15 مجمع برگزار کردیم و از تیر ماه 17-18 مجمع برگزار شده که سروسامان خوبی به فدراسیون‌ها داده شد و رکورد خوبی برای وزارت ورزش بود. بعد از انتخابات مجمع کمیته ملی المپیک نیز تعدادی از فدراسیون‌ها نیز زمان ریاست آنها بهمن یا اسفند و حتی اوایل سال آینده برگزار می‌شود، پیگیری خواهد شد. سعی می‌کنیم نگذاریم کار به سرپرستی کشیده شود و پیش از پایان دوره ریاست مراحل اداری ثبت‌نام و تائید صلاحیت‌ها انجام شود.

وی درباره دلیل انتخاب نشدن دو نفر از اعضای ستاد نظارت بر انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: پاسخ این سؤال را دوستان در کمیته ملی المپیک خواهند داد چون مربوط به آنها می‌شود.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره برنامه‌های وزارت ورزش برای جلوگیری از تعلیق احتمالی کشتی،‌گفت: نگرانی که جامعه کشتی نسبت به این موضوع دارد، منجر به برگزاری نشستی با حضور مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش شد تا تصمیمات احتمالی آینده را مورد بررسی قرار دهیم تا اگر خطری محرومیت این مربی و یا کشتی‌گیر و یا در مرتبه‌ای بالاتر کشتی کشور را تهدید می‌کند، پیش‌بینی کرده و تمهیدات لازم را داشته باشیم. سلطانی‌فر حساسیت جدی نسبت به این موضوع دارد و تمام جوانب امر را بررسی کردیم تا با تصمیم غیرمنتظره‌ای از سوی اتحادیه جهانی کشتی مواجه نشویم. پیش‌بینی می‌کنیم بعد از تعطیلات سال نوی میلادی جلسات در این خصوص در اتحادیه جهانی کشتی تشکیل شود و شاید شاهد تصمیمات غیرمنتظره‌ای باشیم. به خصوص اینکه در حال حاضر بحث محرومیت مربی و کشتی‌گیر ما مطرح است و قرار است پرونده آنها در کمیته اخلاق بررسی شود. باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا شاهد تصمیمات غیرمنتظره‌ای از سوی اتحادیه جهانی کشتی نباشیم.

نظرات بینندگان