arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۶

آیا جودوکار ایرانی به هلند پناهنده شده؟ / فدراسیون جودو: اطلاع نداریم

دبیر کل فدراسیون جودو با بیان اینکه اطلاع دقیقی از جودوکار ملی پوش ایرانی اعزام شده به مسابقات هلند هنوز به دست نیامده است، گفت: پیگیر وضعیت محمد رشنونژاد هستیم تا به کشور بازگردد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیا جودوکار ایرانی به هلند پناهنده شده؟ / فدراسیون جودو: اطلاع نداریم

دبیر کل فدراسیون جودو با بیان اینکه اطلاع دقیقی از جودوکار ملی پوش ایرانی اعزام شده به مسابقات هلند هنوز به دست نیامده است، گفت: پیگیر وضعیت محمد رشنونژاد هستیم تا به کشور بازگردد.

امیرحسین سیاحی در گفتگو با مهر ضمن بیان اینکه هنوز هیچ مدرکی دال بر پناهنده شدن محمد رشنو نژاد در دست نداریم، ابراز داشت: این ورزشکار اواخر آذر سال جاری همراه تیم ملی برای مسابقات به هلند اعزام‌شده بود و قبل از بازگشت به تهران، اعضای تیم برای خرید از هتل خارج شدند و عوامل تیم متوجه غیبت وی شدند.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده وی در حراست ورزش و جوانان افزود: تا زمان مشخص شدن وضعیت وی هیچ اظهارنظری درباره وی نخواهیم داشت و از طریق کانال‌های مختلف شامل وزارت امور خارجه و حراست وزارت ورزش و جوانان پیگیر یافتن و بازگرداندن او به کشور هستیم.

حواشی فدراسیون جودو تمام شده است

دبیرکل فدراسیون جودو، کوراش و دفاع شخصی، در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از عزل و نصب سه رئیس، فدراسیون به ثبات بازگشته است؟ ابراز داشت: بحث قرار دادن سرپرست برای فدراسیون از اختیارات وزارت ورزش بود که در آخرین عزل و نصب با حضور درخشانی می‌توان گفت این حواشی تمام‌شده و تیم ملی باقدرت به کار خودش ادامه می‌دهد و همچنین مدال‌هایی که ملی پوشان در مسابقات بین‌المللی جهانی و آسیایی کسب کردند نشان می‌دهد فدراسیون با آرامش و جدیت کار خود را پیش می‌برد.

سیاحی بابیان اینکه از مربیان خوب خارجی برای مذاکره به ایران دعوت‌شده است، تصریح کرد: به دلیل بحث جنسیتی نمی‌توان مربی خارجی مرد را برای تیم ملی بانوان به ایران دعوت کنیم و از سوی دیگر ۷۰الی ۸۰ درصد مربی‌ها در تیم‌های بزرگ دنیا مرد هستند و پیدا کردن مربی خانم در این برهه بسیار سخت و دشوار بود که سرانجام با سرمربی تیم ازبکستان برای حضور در ایران قرارداد بسته شد.

وی بابیان اینکه مربی ازبک ۲۵ دی‌ماه جاری وارد ایران خواهد شد، افزود: اردوها از بدو ورود وی به ایران تشکیل می‌شود که در این راستا زنجان میزبانی اولین مسابقات را برعهده‌گرفته و سپس استان‌های یزد، خراسان رضوی و گلستان در اولویت هستند اما در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان درخواست شد تا شاهرود به مدت ۱۰ روز میزبان تیم ملی بانوان باشند.

لیگ همگام با قوانین فدراسیون جهانی برگزار می شود

دبیرکل فدراسیون جودو بابیان اینکه ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ در سه رشته شرکت می‌کند، ابراز داشت: ازنظر تعداد مدال، از فدراسیون کشتی در این دوره جلوتر هستیم که در هر سه رشته بانوان نیز حضور فعال دارند، لذا برنامه‌ریزی‌ها برای آمادگی کامل در این مسابقات شروع‌شده است.

سیاحی با تاکید بر اینکه به‌سوی استاندارد شدن لیگ گام برمی‌داریم، تصریح کرد: قوانین برگزاری مسابقات و داوری در دنیا با تغییراتی همراه بود اما این تحولات در ایران اعمال نشده بود، لذا لیگ از سال گذشته همگام با شرایط جدید و قوانین به‌روز فدراسیون جهانی برگزار می‌شود؛ از سوی دیگر معاونت اقتصادی فدراسیون جودو در بحث مسائل جذب اسپانسر در حال رایزنی است تا هر منابعی را که بتواند جذب کند و باید گفت فدراسیون به همان تناسب که برای آقایان هزینه می‌کند برای برنامه‌ها و رویدادها و مسائل تیم ملی بانوان نیز هزینه در نظر خواهد گرفت.

سیاحی بابیان اینکه فدراسیون جودو در صورت آماده شدن زیرساخت‌های لازم در شاهرود آماده دایر کردن پایگاه قهرمانی است، افزود: ۱۲ پایگاه استعدادیابی در کشور دایر شده که در هر وزن پنج نفر به اردوی استعدادیابی برای پشتوانه تیم ملی دعوت می شوند.

نظرات بینندگان