arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۲۳ دی ۱۳۹۶

ادامه اعتراضات علیه گرانی و بازداشت‌ها در تونس

در پی افزایش قیمت‌ها در بودجه مصوب ۲۰۱۸ تونس، تظاهرات همچنان در شهرهای مختلف این کشور ادامه دارد و تعداد زیادی از معترضان دستگیر شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ادامه اعتراضات علیه گرانی و بازداشت‌ها در تونس

در پی افزایش قیمت‌ها در بودجه مصوب ۲۰۱۸ تونس، تظاهرات همچنان در شهرهای مختلف این کشور ادامه دارد و تعداد زیادی از معترضان دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، تظاهرات در تعدادی از شهرهای تونس در اعتراض به افزایش قیمت‌ها ادامه داشته و مقامات این کشور بیش از ۱۵۰ تن را دستگیر کردند، بدین ترتیب تعداد بازداشتی‌ها از زمان آغاز اعتراض‌ها به حدود ۸۰۰ تن رسیده است.

به دنبال این اعتراض‌ها و اقدامات خشونت آمیز نیروهای ارتش در شهرهای مختلف تونس مستقر شدند و پلیس مانع از رسیدن تظاهرات‌کنندگان به ساختمان استانداری در پایتخت این کشور شد.

نمایندگان جامعه مدنی و نیروهای سیاسی در استان صفاقس تظاهرات اعتراض آمیزی را ترتیب داده و با محکوم کردن افزایش قیمت‌ها و طرح قانون مالیاتی خواهان لغو این طرح در ۲۰۱۸ شدند.

دادستان دادگاه ابتدایی در استان منستیر دستور داد چهار تن به دلیل متوقف کردن عبور و مرور و اقدامات اغتشاش‌گرانه بازداشت شوند.

همچنین تظاهرات کنندگان به پایگاه جبهه خلق حمله کرده و آن را آتش زدند. این جبهه این اقدام آنها را جنایتکارانه و نتیجه تحریک علیه رهبران خود توصیف کرد.

در این راستا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با باجی قائد السبسی، همتای تونسی خود و یوسف الشاهد، نخست وزیر این کشور در تماس‌هایی تلفنی روابط دوجانبه دو کشور و اعتراض‌های پی در پی در تونس را بررسی کرد.

به گفته منابع در ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان در این تماس‌های تلفنی تظاهرات مردم تونس علیه افزایش قیمت‌ها را بررسی و ابراز اطمینان کرد که این کشور این مشکلات را با اتحاد و همبستگی پشت سر می‌گذارد.

اردوغان بر اهمیت عدم کاهش درآمدها تاکید کرد که تونس عملیات انتقال دموکراسی را به دنبال انقلاب "یاسمین" در سال ۲۰۱۱ در پیش گرفته‌ است.

همچنین اردوغان ماه میلادی گذشته به تونس سفر کرده و گفت‌وگوهایی با رئیس‌جمهور این کشور داشته است.

از دوشنبه گذشته تونس شاهد اعتراض‌ها علیه افزایش قیمت کالاها در تعدادی از شهرهاست و این اعتراض‌ها درگیری‌هایی میان معترضان و نیروهای امنیتی به وجود آورده و در پی این تظاهرات، پلیس بیش از ۳۰۰ معترض را دستگیر کرده است.

تظاهرات‌کنندگان می‌گویند، اعتراض‌ها خودجوش بوده و تا ۱۴ ژانویه، سالروز انتفاضه تونس ادامه دارد تا دولت به درخواست‌های آنها پاسخ دهد.

برچسب ها: تونس ، بازداشت ، گرانی
نظرات بینندگان