arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۶

فدراسیون جهانی کشتی هنوز رای علیرضا کریمی را ابلاغ نکرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رئیس هیئت کشتی استان البرز گفت:فدراسیون جهانی کشتی هنوز رای علیرضا کریمی را ابلاغ نکرده است.

حمید یاری در نشست خبری عصر امروز که در خانه کشتی جهان پهلوان تختی کرج برگزار شد، با تاکید بر اینکه کشتی ورزش اول ایران است، اظهار داشت: از 11 ماه گذشته شورای فنی در تمام رده‌های سنی آغاز به کار کرد و چارت هیئت کشتی البرز نیز در طول این دوره تکمیل شد.

رئیس هیئت کشتی استان البرز با بیان اینکه 33 نفر در رده‌ آقایان به مسابقات کشوری سنتی، آزاد و فرنگی اعزام شدند، افزود: یک اعزام نیز در قسمت بانوان در رشته سنتی ماه آینده به مسابقات کشوری انجام می‌شود.

یاری با تاکید بر اینکه استان البرز میزبان 4 لیگ نوجوانان کشوری در سه مرحله و مسابقات کشوری جوانان بود، گفت: البرز میزبان مسابقات بین‌المللی روز جهانی کودک در بخش نوجوانان و نونهالان و مسابقه جهانی روز شاهد بود.

وی میزبانی استان البرز در دو مسابقه بین المللی در 35 روز را بسیار عالی توصیف و اضافه کرد: 3 دوره کارگاه دانش‌افزایی و کنترل داوری برگزار شد و در قسمت آلیش و کراپلیگ بانوان نیز دوره‌های آموزشی برگزار شد.

رئیس هیئت کشتی استان البرز با بیان اینکه در این 34 دوره اعزام مدال‌هایی توسط کشتی‌گیران البرزی کسب شد، عنوان کرد: 70 مدال طلا، نقره و برنز در این اعزام‌ها توسط کشتی گیران البرز کسب شد که 7 مدال بین‌المللی و جهانی بود.

وی با اشاره به اینکه 37 کشتی‌گیر استان البرز در این مدت به اردوهای تیم ملی در رده‌های مختلف دعوت شدند، خاطرنشان کرد: 4 کشتی گیر بانوان نیز در این مدت به تیم ملی دعوت شدند و 37 جلسه نیز در طول زمان 11 ماه در کشتی البرز انجام شد.

یاری میزبانی استان البرز در کشتی کشوری و بین‌المللی را مهم دانست و ادامه داد: در استان البرز مسئولین توجه ویژه به کشتی ندارند و با این توجه ولی در اجرای مسابقات کشتی جام شاهد و کودک کار خوب انجام شد.

وی با اشاره به وضعیت علیرضا کریمی، تاکید کرد: برخی سوءبرداشت‌ها از صحبت‌های علیرضا کریمی در آن زمان شد و سیاست‌ کلان جمهوری اسلامی ایران این است که رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد و این مورد هیچ حرف جناحی و سیاسی در کشور نیست بلکه سیاست نظام است و همه باید رعایت کنند.

رئیس هیئت کشتی استان البرز در این باره توضیح داد: کشتی‌گیر رژیم صهیونیستی، روسی‌الاصل بود ولی برخی فیلم‌ها از داخل کشور که انتشار یافت اتحادیه فدراسیون کشتی جهانی روی موضوع حساسیت به خرج داد و در نهایت هنوز رای نهایی درباره علیرضا کریمی و فدراسیون کشتی اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه 8 هزار نفر کشتی گیر بیمه شده در استان البرز فعالیت دارند، اظهار کرد: ظرفیت‌های کشتی استان البرز بالا است ولی در بحث میزبانی و زیرساخت استان البرز از برخی شهرستان‌های درجه سوم برخی استان‌ها کمتر است.

رئیس هیئت کشتی استان البرز با تاکید بر اینکه همکاری با مجموعه سپاه و بسیج استان البرز برای استعدادیابی در حال پیگیری است، بیان داشت: سالن مطهری تحویل هیئت کشتی کرج شد و درآمدی برای هیئت کشتی استان البرز از سالن‌ها دریافت نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اولین پایگاه کشتی سنتی با حضور رئیس فدارسیون کشتی و قهرمانان جهان و المپیک کشتی بزودی افتتاح می‌شود.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان