arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۴ - ۳۰ دی ۱۳۹۶

مشاور ارشد ماکرون با پیامی از سوی آمریکا به رام‌الله رفت

منابع سیاسی در تل‌آویو فاش کردند که رئیس جمهوری فرانسه مشاور ارشد خود را برای یک ماموریت دیپلماتیک حساس به منطقه فرستاده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع سیاسی در تل‌آویو فاش کردند که رئیس جمهوری فرانسه مشاور ارشد خود را برای یک ماموریت دیپلماتیک حساس به منطقه فرستاده است.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت النشره، این منابع گفتند که این ماموریت دیپلماتیک حساس اورلیان لوشوالیه، مشاور ارشد رئیس جمهوری فرانسه عبارت است از انتقال پیامی از سوی دولت آمریکا که فلسطینی‌ها را به صبر و انتظار تا صدور طرح صلح آمریکا فرامی‌خواند و در این پیام‌ به آنها گفته شده ممکن است در سایه این طرح نظرشان را درخصوص سیاست آمریکا تغییر دهند.

این منابع گفتند: مشاور سیاسی ویژه رئیس جمهوری فرانسه هفته گذشته به رام‌الله سفر کرد و با مسؤولان برجسته فلسطینی و در راس آنها صائب عریقات دبیر اول کمیته اجرایی فلسطین و ماجد فرج رئیس دستگاه اطلاعاتی فلسطین دیدار کرد.

منابع خاطرنشان کردند: این مقام فرانسوی مذاکراتی با فلسطینی‌ها در مورد طرح قریب‌الوقوع دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا داشت و از فلسطینی‌ها خواست تا با این طرح مخالفت نکرده و فرصتی را برای آن بگذارند.

منابع تاکید کردند: این سفر با هماهنگی کامل با دولت آمریکا انجام شد و مشاور رئیس جمهوری فرانسه در جریان این دیدار تصریح کرد که امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین توصیه می‌کند راه را برای گفت‌وگو باز کند، چراکه فرصتی را برای روند سیاسی میان اسرائیل و فلسطین براساس طرح ترامپ می‌گشاید تا راه‌های تماس نیز بسته نشوند.

منابع اسرائیلی نیز روز گذشته این اخبار را تایید و تاکید کردند که فرستاده رئیس جمهوری فرانسه به فلسطینی‌ها گفت که هیچ‌کس هنوز محتوای دقیق طرح صلح آمریکا را نمی‌داند و فلسطینی‌ها اگر این طرح مورد پسندشان واقع نشد، حق دارند این طرح را رد کنند اما باید برای فراهم کردن فضا جهت مطرح ساختن این طرح کمک کرد و این امر با توجه به روش سفت و سختی که محمود عباس در پیش گرفته، غیرممکن است.

منابع اسرائیلی گفتند که ماکرون که تقریبا روزانه تماس‌های تلفنی با ترامپ دارد، مساله فلسطین را قویا در مقابل او مطرح ساخت و این برداشت را داشت که طرح او دربردارنده مسائل جدی است و اسرائیل نیز اینگونه احساس خواهد کرد که درخواست‌هایش مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

برچسب ها: ماکرون
نظرات بینندگان