arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۹۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
فاضل میبدی در گفت و گو با «انتخاب»:

تقاضای اطرافیان احمدی‌نژاد برای برگزاری تجمع اعتراضی قابل تامل است / چطور جریانی که این همه هزینه روی دست مملکت گذاشته ناگهان به فکر اعتراض می‌افتد؟ / دست هایی می‌خواهند دولت را از تعادل خارج، برجام را هوا و اصلاح‌طلبان را بدنام کنند؛ این دست ها می تواند از آستین احمدی نژاد بیرون بیاید

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم تقاضای اطرافیان محموداحمدی نژاد برای برگزاری تجمع اعتراضی را قابل تامل خواند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تقاضای اطرافیان احمدی‌نژاد برای برگزاری تجمع اعتراضی قابل تامل است / چظور جریانی که این همه هزینه روی دست مملکت گذاشته ناگهان به فکر اعتراض می‌افتد؟ / دست‌هایی بالاتر از احمدی‌نژاد پشت قضیه وجود دارد / می‌خواهند دولت را از تعادل خارج کنند؛ برجام را هوا و اصلاح‌طلبان را بدنام کنند

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم تقاضای اطرافیان  محمود احمدی نژاد برای برگزاری تجمع اعتراضی را قابل تامل خواند.

به گزارش «انتخاب»، اطرافیان احمدی نژاد امروز با ارسال نامه ای به وزارت کشور خواستار برگزاری تجمعی اعتراضی از جمله در امور اقتصادی شده اند. در میان امضاکنندگان این نامه نام اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی هم دیده می شود.

فاضل میبدی در گفت و گو با خبرنگار «انتخاب»، گفت: من فکر می کنم دست‌هایی در کشور وجود دارد که می‌خواهند دولت آقای روحانی را ناکام بگذارند، برجام را هوا کنند و اصلاح طلبان و کسانی را که به صلاح کشور می اندیشند بدنام کنند. این دست ها می تواند از آستین احمدی نژاد بیرون بیاید.

او ادامه داد: البته در میان بخشی از مردم نارضایتی های اقتصادی نیز وجود دارد، دولت هم ایراداتی دارد و نمی توان این موضوع را انکار کرد؛ از طرفی اعتراض و تظاهرات هم حق مردم است و در هیچ زمانی مانند امروز بر قانونی بودن این حق اصرار نشده است. با این وجود، در اینکه امثال احمدی نژاد هدایت کننده جریانی اعتراضی باشند باید تامل و درنگ کرد.

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: عامل بسیاری از نابسامانی هایی که امروز داریم همان کسانی هستند که 8 سال دولت را در دست داشتند. امروز همین افراد قصد دارند مجلس بعدی و ریاست جمهوری را پس بگیرند.

او ادامه داد: متاسفانه دعواهای سیاسی کشور بر سر به چنگ آوردن قدرت و پس از آن ثروت و بر مبنای حذف رقیب بوده و هیچ گاه منافع ملی و منافع مردم نبوده است.

فاضل میبدی تاکید کرد: اگر قصد داریم آزادی واقعی شکل گرفته و تقویت شود باید احزاب آزاد و مستقل به معنای واقعی در کشور شکل بگیرد و و صداوسیمای مستقل تقویت شود. در غیر این صورت هر اعتراضی به سرعت به یک شورش تبدیل می شود که برای کشور بسیار خطرناک و زیانبار است.

او با اشاره به در پیش بودن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ما اکنون از حیث مسائل داخلی و خارجی بیمار هستیم و سر جای خودمان نیستیم. باید وضعیت کشور را نقد کنیم و ببینیم به کجا رسیدیم؛ ملتی که متوجه امراض خود نباشد و همه جای خودرا سالم ببینید سرانجام از پا درخواهد آمد.

فاضل میبدی ادامه داد: معتقدم اینکه احمدی نژاد و اطرافیانش تقاضا کنند که اعتراضی صورت بگیرد حق آنهاست. اما چظور می‌شود جریانی که عمده مشکلات را ایجاد کرده، این همه هزینه روی دست مملکت گذاشته ناگهان به فکر اعتراض می افتد؟ من فکر میکنم دست‌هایی بالاتر از احمدی نژاد پشت قضیه وجود دارد که  می خواهد دولت را از تعادل خارج کند.

نظرات بینندگان