arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۸۹

حامد کرزی به احمدی‌نژاد نامه نوشت

بر اساس اعلام يك مبنع آگاه، حامد كرزي در اين نامه به محمود احمدي‌نژاد اعلام كرده است كه سوخت ترانزيتي به ناتو نخواهد رسيد و براي تامين نيازمندي‌هاي مردم افغانستان مصرف خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بر اساس اعلام يك مبنع آگاه، حامد كرزي در اين نامه به محمود احمدي‌نژاد اعلام كرده است كه سوخت ترانزيتي به ناتو نخواهد رسيد و براي تامين نيازمندي‌هاي مردم افغانستان مصرف خواهد شد.

يك منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در كابل، ارسال نامه كرزي به رئيس جمهور ايران را با اهميت خواند و افزود: «در ديدار روز چهارشنبه حامد كرزي با "فداحسين مالكي " سفير جمهوري اسلامي ايران در كابل، كرزي نامه اي را به وي داد تا آن را به محمود احمدي‌نژاد تحويل دهد.» 

بر اساس اعلام اين مبنع، حامد كرزي در اين نامه به محمود احمدي‌نژاد اعلام كرده است كه سوخت ترانزيتي به ناتو نخواهد رسيد و براي تامين نيازمندي‌هاي مردم افغانستان مصرف خواهد شد . 

اين منبع افزود: «رئيس جمهور افغانستان همچنين از همتاي ايراني خود خواسته است تا روند پيشرفت روابط تجاري و اقتصادي 2 كشور سرعت بيشتري به خود گيرد.»
 
روز چهارشنبه سفير جمهوري اسلامي در محل كاخ رياست جمهوري افغانستان با حامد كرزي ديدار كرد و پس از اين ديدار، سفارت و دفتر مطبوعاتي حامد كرزي با انتشار اطلاعيه‌هاي جداگانه‌اي اعلام كردند كه كليه تانكرهاي سوخت تا چند روز ديگر وارد خاك افغانستان خواهد شد. 

همچنين قرار است در هفته آينده 3 تن از وزراي افغانستان وارد ايران شوند و هيئتي مركب از وزراي اقتصادي 2 كشور به بحث و گفت‌وگو پيرامون موضوع ترانزيت سوخت و افزايش روابط سطح اقتصادي 2 كشور بپردازند. 

حدود 30 درصد سوخت مورد نياز افغاستان از مسير ترانزيتي ايران وارد افغانستان مي‌شود و افزايش يكباره حجم ترانزيت سوخت، نگراني هايي را درباره استفاده از بخشي از اين سوخت توسط ناتو را بوجود آورد. 

انتظار مي‌رود سفر وزراي اقتصاد، دارايي و معاون وزير تجارت افغانستان به تهران، موجب رفع نگراني‌هاي 2 طرف شده و منجر به اتخاذ راهكارهايي براي استمرار انتقال سوخت‌ به افغانستان و نيز ارتقاء سطح روابط تجاري شود.
نظرات بینندگان