arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۶

سهیلا جورکش: 3سال از درد و عذاب اسیدپاشی به صورتم می گذرد اما هنوز کسی دستگیر نشده

ایران نوشت: بینایی سهیلا جورکش، یکی ازقربانیان اسیدپاشی‌های اصفهان در حال بهبودی است اما با وجود بازگشت بخشی از بینایی چشم چپ، هنوز نمی‌توان به طور قطعی تأیید کرد که این بینایی ثابت می‌ماند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سهیلا جورکش: 3سال از درد و عذاب اسیدپاشی به صورتم می گذرد اما هنوز کسی دستگیر نشده

ایران نوشت: بینایی سهیلا جورکش، یکی ازقربانیان اسیدپاشی‌های اصفهان در حال بهبودی است اما با وجود بازگشت بخشی از بینایی چشم چپ، هنوز نمی‌توان به طور قطعی تأیید کرد که این بینایی ثابت می‌ماند.

«سهیلا» اواخر سال ۹۵ برای جراحی چشم چپ خود و پس‌از تحمل مشقات فراوان به شهر بوستون امریکا سفر کرد. طبق اظهارات او و خانواده‌اش در این مدت با وجود درخواست‌های مکرر برای کمک مالی، مبلغی که برای این کار به آنها اختصاص داده شده برای هزینه‌های درمان کافی نیست.

قربانی اسیدپاشی درباره آخرین وضعیت درمان چشم چپ خود گفت: «هشت ماه است که در امریکا اقامت داریم و در این مدت با روش جراحی نوین که برای نخستین بار مجوز آن از طرف سازمان غذا وداروی امریکا صادر شد، توانستم قسمتی از بینایی چشم چپم را به دست آورم. بعد از عمل جراحی اول، چشمم خونریزی کرد و مجبور شدم عمل دیگری انجام دهم. پزشکان از اینکه می‌توانند این جراحی را روی بیماران دیگر نیز انجام دهند بسیار خوشحال هستند، اما با توجه به اینکه این جراحی برای نخستین بار است که انجام می‌شود نتیجه آن قابل پیش‌بینی نیست و چشمی که جراحی شده نیاز به مراقبت‌های زیادی دارد. هنوز در حال گذراندن دوره درمان هستم و پزشک زمان بازگشتم به ایران را مشخص نکرده است. دید من فعلاً باید تثبیت شود و از عینک استفاده کنم. البته تا امروز بجز جراحی روی چشم چپ، هیچ اقدامی برای جراحی زیبایی انجام نشده است. من نخستین نفری بودم که این جراحی را انجام دادم و در عین حال باید معاینات به صورت مداوم انجام شود.

چشم من در حال حاضر نیاز به مراقبت زیاد و داروهای ساختنی دارد. در طول این سه سال با تمام رنجی که کشیدم توانستم با استقامت بجنگم و بینایی چشمم را به دست آورم. در این مدت نیز هزینه کمی به ما پرداخت کردند که پاسخگوی نیازهای ما نیست؛ من بینایی‌ام را به سختی به دست آورده‌ام، کمک کنید این بینایی را نگهدارم. با توجه به ادامه روند درمان، همچنان نیاز به همراهی مسئولان و درخواست رسیدگی به مشکلاتم را دارم. امید دارم که بینایی‌ام رو به بهبودی رود، چون دیگر طاقت نابینایی ندارم.

وی با تشکر از مسئولانی که طی این مدت او را همراهی کردند، به ایسنا گفت: در ملاقاتی که با رئیس جمهوری داشتم گفتم آرزو می‌کنم دیگر چنین اتفاقاتی تکرار نشود و به جای بی‌عدالتی، خشم و خشونت، عشق، مهربانی، عدالت، برابری و صلح دنیا را فراگیرد و مسئولان نیز مشکلات من را پشت گوش نیندازند. در این مدت علاوه بر دیدار رئیس جمهوری، شنیدن خبر عروسی خانم مرضیه ابراهیمی نیز برای من بسیار خوشحال‌کننده بود.
جورکش ادامه داد: با وجود انسان‌هایی که من را نا امید می‌کردند، به لطف خدا و پدر و مادرم و دعای مردم، بینایی چشمم را به دست آوردم. امیدواریم مبلغی در نظر گرفته شود تا مشکل ما حل شود و من رنج کمتری برای تأمین هزینه‌های درمان بکشم.

وی در پایان ضمن ابراز تشکر از رئیس جمهوری، خانم مولاوردی، وزیران بهداشت و امور خارجه درراستای همراهی‌هایشان با وی طی این مدت گفت: من دوباره موفق شدم اسید و اسید پاش را شکست دهم؛ سه سال از اتفاق زنجیره‌ای اسیدپاشی اصفهان که در آن به صورت ناجوانمردانه در حال رانندگی به‌صورتم اسیدپاشیده شد می‌گذرد، اما هنوز هیچ کسی را دستگیر نکرده‌اند. من هنوز جواب سؤالم را نگرفته‌ام که به چه جرمی باید تا این اندازه درد بکشم و با چنگ و دندان بینایی ام را به‌دست آورم؟

منبع: ایران

نظرات بینندگان