arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۶

عضو حزب اسلام‌ستیز «آلترناتیو برای آلمان» مسلمان شد

«اسلام به آلمان تعلق ندارد»؛ این یکی از اصول اساسنامه حزب "آلترناتیو برای آلمان" (AfD)، یک حزب راست‌گرای افراطی در این کشور است که اکنون بیش از ۹۰ کرسی در مجلس دارد. حالا یکی از اعضای فعال این حزب مسلمان شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک عضو حزب اسلام‌ستیز «آلترناتیو برای آلمان» مسلمان شد

«اسلام به آلمان تعلق ندارد»؛ این یکی از اصول اساسنامه حزب "آلترناتیو برای آلمان" (AfD)، یک حزب راست‌گرای افراطی در این کشور است که اکنون بیش از ۹۰ کرسی در مجلس دارد. حالا یکی از اعضای فعال این حزب مسلمان شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری دویچه وله، آرتور واگنر، یکی از اعضای رهبری حزب راست‌گرای "آلترناتیو برای آلمان" در ایالت براندنبورگ واقع در شرق آلمان، به اسلام گرویده است. این حزب از قضا گروهی است که دائما درباره گسترش اسلام در آلمان هشدار می‌دهد.

یکی از سخنگویان "آلترناتیو برای آلمان" این موضوع را در پاسخ به روزنامه "برلینر تسایتونگ" تایید کرده و در عین حال افزوده است: «دین امری خصوصی است و ما به آزادی مذهب که در قانون اساسی هم قید شده پایبندیم.» او اضافه کرده است: «آقای واگنر می‌توانست به هر مذهب دیگری هم بگرود.»

آرتور واگنر، معاون رئیس هیأت منطقه‌ای "آلترناتیو برای آلمان" در هاولند است. در وبسایت براندنبورگ این حزب می‌توان دید که واگنر که تابعیت روسی -آلمانی دارد، در عین حال عضو هیأت رئیسه "AfD" در برانبورگ هم هست. اما آن طور که سخنگوی این حزب گفته است، او مدتی پیش از این سمت کناره‌گیری کرد.

آرتور واگنر به روزنامه "تاگس‌اشپیگل" گفته است که این موضوعی خصوصی است و او نمی‌خواهد درباره مسلمان شدنش حرفی بزند.

با وجود این، برملا شدن گرویدن یکی از اعضای رهبری "AfD" در براندنبورگ به اسلام، توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است زیرا اسلام‌ستیزی از ارکان اصلی سیاست این حزب بوده است. در اساسنامه این حزب به روشنی تصریح شده است که «اسلام به آلمان تعلق ندارد».

"آلترناتیو برای آلمان" همواره نسبت به "خطر گسترش اسلام" و "بیشتر شدن تعداد مسلمانان" در آلمان هشدار داده و گفته است که "این خطری برای کشور، جامعه و ارزش‌های ماست".

آقای واگنر به گفته خودش قبلا عضو حزب دمکرات مسیحی آلمان بوده و پیش از گرویدن به اسلام در بخشی از حزب "AfD" به نام "مسیحیان در AfD" فعال بوده است.

او در یک ویدیو که در تابستان سال گذشته منتشر شد، باز شدن مرزهای آلمان بر روی پناهندگان را مورد انتقاد قرار داد و گفت که آلمان به "کشور دیگری دگردیسی خواهد کرد".

نظرات بینندگان