arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۱۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۴ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۶

فیلم/ داووس ۲۰۱۸؛ تهدیدهای امنیت جهانی از جنگ هسته ای تا تغییرات اقلیمی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وضعیت هشدار دهنده امنیت جهانی، یکی از موضوعاتی مورد بحث در مجمع جهانی اقتصاد در داووس است. از رهبران سیاسی و اقتصادی جهان خواسته می شود زودتر چاره ای بیاندیشند. آنها معتقدند که وضعیت کنونی دلایل متعددی دارد از نگرانی های ناشی از آغاز جنگه گرفته تا تاثیرات تغییرات آب و هوایی که به تدریج بدتر می شود.

کارشناسان در مجمع جهانی اقتصاد، معتقدند که جهان وارد یک دوره بحرانی می شود.

در گزارش مربوط به ریسک جهانی که در آستانه برگزاری مجمع جهانی اقتصاد منتشر شده، تهدیدات ژئوپولیتیک، تغییرات آب و هوایی، بلایای زیست محیطی و فجایع انسانی بویژه آسیب های ناشی از وضعیت های حاد اقلیمی از خطرهای سال ۲۰۱۸ میلادی خواهد بود.

دانیل شاپیرو، بنیانگذار، و مدیر برنامه بین المللی مذاکره در هاروارد این باره می گوید: «صلح و جنگ، هردو مسری و واگیردار هستند. شکاف، باعث تشدید شکاف می شود، وجود صلح، هم منجر به تقویت صلح. به نظرم در حال حاضر بخش زیادی از انرژی ما در سراسر جهان بر ایجاد چند پارگی متمرکز شده است. معتقدم که نسبت به جهانی شدن، واکنش وجود دارد و ما می خواهیم در گروهی باشیم که احساس امنیت بیشتری در آن می کنیم. از نظر من در جهان امروز با نوعی قبیله گرایی، ناسیونالسیم و بومی گرایی روبرو هستیم. اینها چالشهایی است که اکنون با آن روبرو هستیم.»
 

برای مشاهده دیگر ویدیوهای خبری و جذاب، از سرویس «انتخاب TV» بازدید کنید

  

نظرات بینندگان