arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۶

آل خلیفه رهبر جمعیت الوفاق بحرین را برای چندمین بار محاکمه می کند

بحرین پنجمین جلسه محاکمه شیخ علی سلمان رهبر جمعیت الوفاق را به اتهام توطئه و جاسوسی برای قطر به ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) موکول کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادگاه بحرین پنجمین جلسه محاکمه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت ملی اسلامی الوفاق را که هم اکنون سه سال است در زندان بسر میبرد، امروز برگزار نموده و ادامه محاکمه را به ۱۹ فوریه موکول کرد.

شیخ علی سلمان در جلسه امروز خطاب به قاضی گفت: صدای ضبط شده از مکالمات بین من و وزیر خارجه سابق قطر (که دادگاه به آنها استناد نموده) کامل نیست و قسمت هایی از آن حذف شده است و قسمت های حذف شده در خصوص واسطه گری (بین نظام بحرین و مخالفان آن) و زمینه سازی برای انجام گفتگو بوده است.

شیخ علی سلمان در پی انقلاب ۱۴ فوریه بحرین،  سه سال پیش بازداشت و به تحمل ۴ سال حبس محکوم شده است و سال آینده مدت محکومیتش به پایان می رسد.

بحرین در نظر دارد با پرونده سازی و محاکمه مجدد وی اینبار به اتهام «توطئه و جاسوسی برای قطر جهت اسقاط نظام حاکمه‌ بحرین» از آزادی و حضور وی درمیان مردم جلوگیری نماید. به خصوص که انتخابات آتی مجلس بحرین نیز نزدیک است.

بحرین در پی کشمکش با قطر شیخ علی سلمان را متهم نموده که در سال ۲۰۱۱ (۷ سال پیش) در طی تماسهای تلفنی با نخست وزیر اسبق قطر پروژه اسقاط نظام آل خلیفه را دنبال نموده و برای قطر در خصوص اطلاعات سری و نظامی بحرین جاسوسی می نموده است .

این در حالیست که جمعیت الوفاق بارها یادآور شده تماسهای انجام شده قسمتی از طرح آمریکایی-سعودی-قطری برای وساطت بین نظام بحرین و معارضان آن و برای حل بحران سیاسی در بحرین بوده است که با اطلاع پادشاه بحرین درست در زمانی رخ داده که نخست وزیر قطر در قصر پادشاه بحرین اقامت داشته و مهمان وی بوده است.

الوفاق و معارضان بحرینی نظام بحرین را متهم نموده اند که قسمت هایی از تماسهای تلفنی ضبط شده را بصورت هدفمند تقطیع، تدوین و تحریف نموده است تا مجددا برای شیخ علی سلمان پرونده سازی کرده و از فعالیتهای عدالت خواهانه وی انتقام جویی مجدد نماید.

همچنین گفتنی است سکوت آمریکا که معاون وزیر خارجه‌ وقت آن (فلتمن) طرف ثابتی در این طرح و تماسها بوده است به آل خلیفه کمک می نماید تا پروژه انتقام جویانه خود را تا صدور حکم اشد مجازات پیش برد. پیش از این جمعیت الوفاق خواستار شفاف سازی صریح و بیان حقایق توسط طرف های آمریکایی و سعودی شده بود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان