arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۹ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۶

روسیه: آمریکا و متحدانش از حوادث شیمیایی برای سیاه نمایی دولت سوریه استفاده می کنند

معاون وزیر امورخارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا و متحدانش از حوادث شیمیایی در سوریه برای سیاه نمایی دولت قانونی این کشور استفاده می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون وزیر امورخارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا و متحدانش از حوادث شیمیایی در سوریه برای سیاه نمایی دولت قانونی این کشور استفاده می کنند.

به گزارش ایرنا، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امورخارجه روسیه بامداد روز جمعه در بیانیه ای با اشاره به برگزاری نشستی با عنوان گروه کشورهای مشارکت کننده برای مبارزه با بکارگیری سلاح شیمیایی در پاریس در روز سه شنبه خاطرنشان کرد: این نشست با شرکت آمریکا، فرانسه و 24 کشور عضو سازمان منع تسلیحات شیمیایی برگزار شد.
ریابکوف در این بیانیه با اشاره به عدم دعوت روسیه و چین در این نشست، به ماهیت ضد روسی و سوری آن اشاره کرد و افزود: این کشورها در مورد امکان پیوستن به توافقی در خصوص نظام مبارزه با سلاح شیمیایی تصمیم گیری کردند.
وی گفت: از کشورهای عضو سازمان منع تسلیحات شیمیایی دعوت به پیروی از عقلانیت و اراده سیاسی می کنیم و معتقدیم که نباید به خواسته گروهی که آماده استفاده از شیوه های نادرست برای سیاه نمایی حکومت قانونی سوریه و سرنگونی آن هستند، تن دهند.
ریابکوف در بیانیه خود یادآوری کرد که دولت سوریه در سال 2013 در پیوستن به پیمان منع تسلیحات شیمیایی پیشگام شد و در دوره زمانی فشرده و کوتاه و در شرایطی که درگیر جنگ خونین با تروریسم بین المللی بود از سلاح شیمیایی صرف نظر کرد و آمریکا در امحای زرادخانه سلاح شیمیایی این کشور شرکت داشت.
معاون وزیر امورخارجه روسیه در ادامه بیانیه خاطرنشان کرد: اتهامات بی اساس علیه سوریه و روسیه در شرایط ماجراجویی های شیمیایی تروریست ها در خاورمیانه و با چشم پوشی های آشکار غرب ادامه می یابد و این مساله با توجه به عدم تمایل واشنگتن برای اجرای تعهدات خود در نابودی زرادخانه شیمیایی خود بسیار مهم است.
وی افزود: در حالی که با اصرار آمریکا سازمان منع تسلیحات شیمیایی تاریخ 2007 را برای نابودی ذخایر تسلیحات شیمیایی جهان تعیین کرد، بدیهی بود که دستیابی به این هدف ناممکن بود.
ریابکوف گفت: 10 سال از آن تاریخ گذشت و بسیاری از کشورها از جمله روسیه به تعهدات خود در نابودی سلاح شیمیایی عمل کردند، آمریکا از اجرای آن سر باز زد و با وجود اینکه از امکانات لازم از جمله مالی، فنی و علمی برخوردار است، تسلیحات شیمیایی خود را نابود نمی کند.
مقام روس افزود: آمریکا غیر مسئولانه هر بار تاریخ نابودی تسلیحات شیمیایی خود را به تعویق می اندازد و در زمان حاضر واشنگتن با داشتن 2.5 هزار تن سلاح شیمیایی بزرگترین زرادخانه تسلیحات شیمیایی را دراختیار دارد.

برچسب ها: شیمیایی
نظرات بینندگان