arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۶

سفیر ایران در سازمان ملل: ایران هراسی، برای رژیم صهیونیستی و آمریکا به جنون روحی تبدیل شده

سفیر ایران در سازمان ملل متحد گفت: جای تاسف است که شورای امنیت در حل موضوعات مهمی چون اشغال دائم فلسطین و یا بمباران یمن، منفعلانه عمل می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفیر ایران در سازمان ملل متحد گفت: جای تاسف است که شورای امنیت در حل موضوعات مهمی چون اشغال دائم فلسطین و یا بمباران یمن، منفعلانه عمل می کند.

به گزارش ایسنا ، اسحاق آل حبیب، سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل در بحث عمومی شورای امنیت درباره غرب آسیا و فلسطین، تلاش‌های اخیر نظام سلطه برای به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را نمونه‌ای از این سیاست ها برشمرد و محکوم کرد.

وی با یادآوری سوابق رژیم صهیونیستی گفت: ما هر بار در اینجا جمع می‌شویم خبری تازه در مورد شهرک‌سازی های غیر قانونی این رژیم می شنویم چرا که این رژیم، به صورت مستمر در پی تحکیم اشغالگری خود و انکار حقوق فلسطینی هاست.

وی اظهار کرد : شهرک سازی های رو به رشد اسرائیل نه تنها تخلف از کنوانسیون چهارم ژنو، بلکه یک جنایت جنگی و حاکی از این واقعیت است. وی افزود: نقش مخرب آمریکا در منازعات بین المللی، خصوصا در خاورمیانه، قابل انکار نیست و آمریکا هرگز در مسئله فلسطین شریکی صادق برای صلح و عدالت نبوده است.

سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: جای تاسف است که شورای امنیت در حل موضوعات مهمی چون اشغال دائم فلسطین و یا بمباران یمن که طی سه سال گذشته ادامه یافته است منفعلانه عمل می کند. بمباران‌های یمن، قحطی، بیماری و نابودی برای مردم یمن به همراه داشته است و بنا به تایید مقامات سازمان ملل متحد، بزرگترین قحطی دنیا در چند دهه اخیر را برای آنان رقم زده است. انفعال شورای امنیت سازمان ملل نتیجه مستقیم مانع تراشی آمریکایی ها در شورای امنیت است.

آل حبیب با اشاره به تلاش های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تغییر دادن محور بحث های غرب آسیا در شورای امنیت گفت: ظاهرا ایران هراسی برای این دو رژیم به نوعی وسواس و جنون روحی تبدیل شده است اما در واقع این‌ها که بر طبل ایران هراسی می‌کوبند همان‌هایی هستند که با دلارهای خود در پی خرید یا فروش «تسلیحات زیبای» آمریکایی هستند و اتهاماتی که علیه ایران مطرح می کنند هیچ گونه ارتباطی با صلح و امنیت در غرب آسیا ندارد.

وی با اشاره به تلاش‌های ایران در مبارزه با گروه تروریستی صهیونیستی داعش گفت: واقعیت این است که زمانی که ایران در عراق و سوریه در حال کمک به مردم این دو کشور و در مبارزه با داعش بود، آمریکا و متحدان آن، گروهای تروریستی را مسلح می کردند.

وی افزود: ایران حمایت خود از فلسطین را دوباره اعلام می کند و با درک رنج و بی عدالتی که دهه ها در حق فلسطینی ها اعمال شده است از حق حاکمیت و تعیین سرنوشت فلسطینی ها و تشکیل کشور فلسطین با پایتختی قدس شریف حمایت می‌کند.

نظرات بینندگان