arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۶

رویتر: کره‌شمالی برخلاف تحریم شورای امنیت، از طریق روسیه صادرات زغال سنگ داشته

کره شمالی سال گذشته میلادی با کشتی، زغال سنگ به روسیه حمل کرده که سپس به کره جنوبی و ژاپن منتقل شده است. به نظر می‌رسد این حمل و نقل‌ها ناقض تحریم‌های اعمالی علیه کره شمالی باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رویتر: کره‌شمالی از طریق روسیه صادرات زغال سنگ داشته

کره شمالی سال گذشته میلادی با کشتی، زغال سنگ به روسیه حمل کرده که سپس به کره جنوبی و ژاپن منتقل شده است. به نظر می‌رسد این حمل و نقل‌ها ناقض تحریم‌های اعمالی علیه کره شمالی باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، شورای امنیت سازمان ملل صادرات زغال سنگ از سوی کره شمالی را از پنجم ماه اوت سال گذشته میلادی برای قطع مهمترین منبع درآمد پیونگ یانگ و جلوگیری از سرمایه‌گذاری آن در حوزه تسلیحات هسته‌ای و برنامه موشکی این کشور تحریم کرده است.

سه منبع اطلاعاتی اروپایی غربی اعلام کردند: این دولت مرموز کمونیست دست کم سه بار از طریق کشتی زغال سنگ به بندرهای روسیه صادر کرده و سپس این محموله‌ها به کره جنوبی و ژاپن فرستاده شده‌اند.

یک منبع کشتی‌رانی اروپایی غربی اعلام کرد: برخی از این محموله‌ها در ماه اکتبر سال گذشته میلادی به ژاپن و کره جنوبی رسیده است.

همچنین یک منبع امنیتی آمریکا تایید کرد که کره شمالی از طریق روسیه تجارت زغال سنگ داشته است.

این منبع اعلام کرد: هنوز این تجارت ادامه دارد.

همچنین یکی از سه منبع اطلاعاتی اروپای غربی که خواست نامش فاش نشود، گفت: بندر ناخودکا روسیه به یک هاب حمل و نقل کشتی‌رانی برای زغال سنگ کره شمالی تبدیل شده است.

وزارت خارجه روسیه در این باره اظهارنظر نکرده، با این حال دو وکیل متخصص در امور تحریم‌ها به رویترز اعلام کرده‌اند که به نظر میرسد این صادرات ناقض تحریم‌های سازمان ملل بوده است.

خبرگزاری رویترز به طور مستقل نتوانسته است بررسی کند که آیا زغال سنگ فرستاده شده از روسیه همان زغال سنگ صادر شده به کره جنوبی و ژاپن است یا نه.

با این حال وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که یکی از این کشتی‌ها را به نام UAL JI BONG6 به دلیل انتقال زغال سنگ کره شمالی به بندر خولمسک روسیه در پنجم سپتامبر تحریم کرد.

همچنین دیپلمات‌های غربی اعلام کردند که روسیه هیچ گزارشی مبنی بر واردات زغال سنگ کره شمالی در سال گذشته به کمیته امور تحریم شورای امنیت سازمان ملل نداده است.

درباره این مسئله یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره حمل و نقل کشتیرانی از سوی کره شمالی اعلام کرد: کاملا مشخص است که باید روسیه اقدام بیشتری انجام دهد. لازم است تمام اعضای سازمان ملل از جمله روسیه قطعنامه‌های تحریمی را با حسن نیت اجرا کند. ما از همه اعضا می‌خواهیم که این اقدام را انجامد دهند.

برچسب ها: کره‌شمالی
نظرات بینندگان