arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۷ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۶

جبران باسیل، رئیس حزب «جریان ملی آزاد»: توافق ما با حزب الله استراتژیک است

«جبران باسیل» رئیس حزب مسیحی «جریان ملی آزاد» لبنان در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور تاکید کرد که توافق حزبش با حزب الله استراتژیک است و این توافق همچنان ادامه خواهد یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«جبران باسیل» رئیس حزب مسیحی «جریان ملی آزاد» لبنان در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور تاکید کرد که توافق حزبش با حزب الله استراتژیک است و این توافق همچنان ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، باسیل این سخنان را امروز (جمعه) در یک کنفرانس خبری که در دفتر حزب جریان ملی آزاد در بیروت برگزار شد، مطرح کرد.
باسیل گفت: هیچ کس نمی تواند بین ما و حزب الله مشکل ایجاد کند.
وی افزود: ما برای حمایت از کشور با حزب الله توافق کرده ایم. همچنانکه با حزب المستقبل نیز تفاهم داریم و به آن نیز پایبندیم. ما همچنین به تفاهم مسیحی-مسیحی در راستای وحدت ملی لبنان پایبند هستیم.
رئیس حزب جریان ملی آزاد همچنین تاکید کرد که هیچ کس نخواهد توانست بین این حزب و طایفه سنی یا شیعه یا دروز ایجاد مشکل کند.
سخنان باسیل در شرایطی مطرح می شود که این روزها بازار حرف و حدیث ها درباره ائتلاف های انتخاباتی داغ شده است. انتخابات پارلمانی لبنان قرار است 6 ماه مه آینده (16 اردیبهشت 1397) برگزار شود.
حزب جریان ملی آزاد که سال ها رهبری آن را «میشل عون» رئیس جمهوری کنونی لبنان برعهده داشت، از جمله احزاب مسیحی متحد با حزب الله است و گفته می شود در این انتخابات هم در بسیاری از حوزه ها این دو حزب برنامه انتخاباتی شان را با یکدیگر هماهنگ کرده اند.
رئیس حزب جریان ملی آزاد در بخش دیگر کنفرانس مطبوعاتی اش تاکید کرد که تنها دو قطبی موجود در لبنان دو قطبی مسیحیان و مسلمانان است که آن نیز به معنای شراکت بین آنهاست.
باسیل گفت: برخی تلاش می کنند بین لبنانی ها اختلاف ایجاد کنند اما ما مانع از این مساله می شویم.
رئیس حزب جریان ملی آزاد و وزیر خارجه لبنان تاکید کرد که این کشور بر اساس توازن و تکثر و تنوع استوار شده است و اگر مشکلی در این ویژگی ایجاد شود لبنان به گذشته باز خواهد گشت.

نظرات بینندگان