arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر: بحران آب در تهران جدی است

به گفته رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، بحران آب در تهران جدی است و باید در این زمینه با مسئولان مربوطه جلسه برگزار می کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گفته رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، بحران آب در تهران جدی است و باید در این زمینه با مسئولان مربوطه جلسه برگزار می کنیم.

به گزارش فارس، زهرا صدراعظم نوری با تاکید بر اینکه از سال های گذشته تاکنون مصرف آب بسیار افزایش یافته و میزان ذخیره آب‌های زیرزمینی به شدت رو به کاهش است، گفت: یکی از مشکلات کشور ما کمبود آب است و شهر تهران نیز به دلیل کمبود بارش باران و منابع آبی محدود شده است و اقتضا می کند که در استفاده از این منابع صرفه جویی شود.

وی در ادامه از برگزاری جلسه‌ کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با شرکت آب و فاضلاب تهران خبر داد و عنوان کرد: این کمیسیون با آب منطقه ای هم جلسات مشترکی را برگزار کرده و راجع به وضعیت ذخیره چاه‌های زیرزمینی و نشت آب پرتی ها در سطح شهر بحث کردند.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران علت نشت آب در برخی معابر پایتخت را فرسودگی لوله‌ها دانست و اذعان داشت: باید از پرت آب جلوگیری به عمل آید و برای رفع این مساله در اسرع وقت تصمیمات لازم اتخاذ شود.

صدراعظم نوری با اشاره به اینکه طی دو دهه آبیاری فضای سبز از طریق آب شرب صورت می‌گرفت، گفت: امروز از طریق هماهنگی که بین سازمان آب و فاضلاب و فضای سبز شهرداری تهران انجام شده آبیاری فضای سبز به صورت صد در صد و به صورت قانونی از طریق چاه های مجاز صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: تلاش تمام دستگاه های مسئول بر این است که صرفه جویی در آب ترویج یابد و از آنجایی که مساله آب در شهر پرجمعیتی مانند تهران یک مساله حیاتی است، شهروندان به سمتی حرکت کنند که نحوه صحیح مصرف کردن به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود.

نظرات بینندگان