arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶

بهترین تور نوروز آنتالیا را چگونه و از کجا بخریم؟

هر بسته‌ی تور که در زمان‌های مختلف سال عرضه می‌شود، دارای مشخصات و عوامل تشکیل دهنده‌ای‌ست که شناخت این عوامل، کمک می‌کند تا در زمان انتخاب یک بسته، بهترین تور را انتخاب کرد. با توجه به نزدیک بودن نوروز ۹۷ تلاش شده تا توضیحات لازم در مورد شرایط این تورها نیز بیشتر تشریح شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در میان تعطیلاتی که در تقویم ایرانی قرار گرفته‌اند، طولانی‌ترین آن‌ها به نوروز، عید باستانی ایرانیان تخصیص داده شده است. برای برخی خانواده‌ها، طول این تعطیلات دو تا ۳ هفته نیز هست. این حجم از تعطیلات، می‌تواند عامل سفر تعداد زیادی از افراد باشد.

اگر برخی از مقاصد، در زمان‌های کوتاه قابل سفر کردن باشند اما برخی دیگر، نیاز به زمان طولانی دارند. تور آنتالیا از جمله این مسیرهاست که حداقل ۱ هفته را نیاز دارد و چون هر کس امکان سفر با این مدت، در سال را ندارد، نوروز بهترین زمان برای اختصاص به این مقصد زیبا و تفریحی‌ست تا خستگی سالانه را از تن به در کرد. اما به واسطه همین تقاضا، تنوع بسته‌های ارائه شده، بسیار زیاد است و انتخاب از بین آن‌ها گاه دشوار می‌شود و ممکن است گاهی موجب گمراهی مسافران شود. آژانس مقتدر سیر تابان به عنوان مجری مستقیم تور آنتالیا، با اتکا به تجربه‌ی بیش از ۱۰ ساله‌ی خود، قصد دارد در قالب یک راهنمای جامع، عوامل و خصوصیات یک تور را برشمارد و با تشریح آن دید مسافران را نسبت به ابعاد مختلف تور بازتر کند.

بهترین تور نوروز آنتالیا را چگونه و از کجا بخریم؟

 تور آنتالیا و عوامل مؤثر در آن

هر بسته‌ی تور که در زمان‌های مختلف سال عرضه می‌شود، دارای مشخصات و عوامل تشکیل دهنده‌ای‌ست که شناخت این عوامل، کمک می‌کند تا در زمان انتخاب یک بسته، بهترین تور را انتخاب کرد. با توجه به نزدیک بودن نوروز ۹۷ تلاش شده تا توضیحات لازم در مورد شرایط این تورها نیز بیشتر تشریح شود.

▪ شرایط فصلی مسافرت
هر مسیر گردشگری دارای بهترین فصل سفر است. مثلاً برای مقصهای ساحلی نیم‌کره‌ی شمالی، تابستان و برای مناطق استوایی، زمستان، بهترین فصل هستند. اما برای کسی که هدف‌ش از مسافرت، اسکی در ارتفاعات است، طبیعتاً زمستان فصل بهتری است. بنابراین وابسته به انگیزه‌ی سفر، نوع تفریحات مقصد و همچنین قرارگیری آن منطقه بر روی نقشه‌ی جغرافیا، در بهترین فصل سفر مؤثر است. آنتالیا به واسطه قرارگیری در نیم‌کره‌ی شمالی و تفریحات اکثراً ساحلی، نیازمند گرماست و بهترین فصل سفر به آن، خرداد تا شهریور است. اما استقبال از این مقصد، به قدری‌ست که حتی در زمستان هم تورهای آن برگزار می‌شود و در نوروز، نیز یکی از پر بازدیدترین مقاصد محسوب می‌شود. دمای معتدل نوروز، اجازه‌ی استفاده از تفریحات آبی و همچنین بازدید از مناطق تاریخی و طبیعی این مقصد زیبا را به همگان می‌دهد.

▪ تاریخ مسافرت
در تمامی فصول، اعم از پر مسافر یا کم مسافر، تاریخ‌های خاصی وجود دارد که از تقاضای بیشتری برخوردارند. ممکن است علت این درخواست‌های زیاد؛ تعطیلات، وجود یک مراسم خاص در آن مقصد یا برگزاری نمایشگاه و امثالهم باشد. بنابراین با توجه به استقبال بیشتر و محدود بودن عرضه، هزینه‌ی تور در این زمان بیشتر خواهد بود. در عید نوروز نیز که یکی از پر ترافیک‌ترین فصل‌های گردشگری در ایران محسوب می‌شود، باز پروازهای تاریخ‌های ۲۷ اسفند تا ۲ فروردین بیشترین استقبال را دارند و طبیعتاً هزینه‌ی بالاتری را خواهند داشت.

▪ مدت زمان تور
یکی از پارامترهای مهم در هزینه و همچنین کیفیت یک تور، مدت زمان اقامت در مقصد است. تورهای آنتالیا به صورت معمول در قالب پکیج‌های ۶ شبه عرضه می‌شوند، اما در نوروز ممکن است بسته‌ها به ۱۰ شب و ۱۱ روز هم افزایش داشته باشد. این زمان علاوه بر اجازه‌ی لذت کامل از سواحل مختلف، امکانات و تفریحات مختلف هتل، همچنین جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آنتالیا را به مسافران می‌دهد.

▪ شرایط پرواز
در تابستان و نوروز، یکی از پرتعدادترین و پر تنوع‌ترین پروازها به مقصد آنتالیا برگزار می‌شود. ایرلاین‌های داخلی و خارجی رقابت تنگاتنگی بر سر این مسیر و جذب مسافران آن دارند.

به گزارش ویرلن؛ خطوط هوایی قشم‌ایر، آتا و تابان از جمله خطوط هوایی ایرانی هستند که به مسافران خدمات عرضه می‌کنند. در کنار این خطوط هوایی ترکیه‌ای با کیفیتی بالا نظیر اطلس‌جت، فری‌برد و سان‌اکسپرس هم در خدمت مسافران هستند. هزینه‌ی ایرلاین‌های ترک بالاتر است.


اما نکته‌ی مهمی که مسافران بعضا از آن غفلت می‌کنند، ساعت پرواز است. از آن‌جا که برای رسیدن به مقصد، زمانی لازم است، باید ساعتی برای پرواز انتخاب کرد که بهترین زمان ممکن به مقصد رسید. برای آنتالیا در مسیر رفت، پروازهای قبل از ظهر و برای مسیر برگشت، پروازهای عصر بهترین زمان هستند چون در غیر این‌صورت مدت زمان حضور فرد در مقصد، کاهش می‌یابد. باید دقت کنید که ساعت‌های پروازی نامناسب، معمولاً هزینه‌ی کمتری دارند و همین امر ممکن است باعث اشتباه مسافر در انتخاب شود.

▪ شرایط محل اقامت
در مسیرهای ساحلی نظیر آنتالیا، پررنگ‌ترین نقش در سفر را هتل بازی می‌کند. از آن‌جا که بیشترین زمان فرد در هتل می‌گذرد بنابراین، اندازه‌ی اتاق، ویو آن و امکانات‌ش از اهمیت بالایی برخوردارند. اما مهم‌تر از این موارد سرویس عرضه شده در بسته است. با این که تورهای آنتالیا با سرویس ALL ارائه می‌شوند اما سرویس‌های UALL و MAX.ALL از امکانات بیشتری برخوردارند. در سرویس‌های اول ذکر شده علاوه بر وعده‌های غذایی، میان‌وعده نیز رایگان است، اما در انواع دیگر، برخی سرویس‌های دیگر هتل نظیر تفریحات نیز رایگان خواهد بود. بنابراین بهتر است از سرویس‌های با امکانات بیشتر بهره ببرید.

اما خود هتل و امکانات‌ش نیز نقش بسیار پررنگی را در کیفیت سفر دارند. اگر هتل دارای ساحل اختصاصی باشد مسلماً لذتی که در سفر برای مسافر تأمین می‌شود، بسیار بالا خواهد بود. همچنین هر چه تفریحات آبی تنوع بیشتری داشته باشند و در کنار آن رستوران‌ها و کافه‌های متنوعی داشته باشد، کیفیت سفر بالاتر خواهد رفت.

بهترین تور نوروز آنتالیا را چگونه و از کجا بخریم؟


حال که مهم‌ترین شرایط و عوامل مؤثر در تور را تشریح کردیم، این مسافر است که می‌بایست با در نظر گرفتن توانایی‌ها، امکانات و بودجه‌ی خود، پکیج‌های مختلف ارائه شده را با دقت بررسی کرده و بهترین آن‌ها که با شرایط خود مطابق است را برگزیند. امید آن که مسافرت شما در نوروز ۹۷ دل‌چسب و خاطره‌انگیز باشد.

انواع مختلف تورهای آنتالیا
حتماً تا به امروز واژه‌ی تور لحظه آخری آنتالیا به گوش شما خورده است یا از این نوع تورها بهره برده‌اید. بعد از تورهای عادی که در تمامی مسیرها عرضه می‌شوند، این نوع تورها بیشترین حجم از انواع را تشکیل می‌دهند. اگر چه این تورها از نظر کم و کیف تفاوتی با تورهای عادی ندارند اما به سبب آن که، در آخرین زمان‌های منتهی به زمان برگزاری تور، به فروش می‌رسند، صرفاً برای کسانی‌که نیاز به برنامه‌ریزی بلند مدت برای تور خود ندارند، مناسب است. همچنین ظرفیت این تورها محدود بوده و ممکن است به درد سفر گروهی با تعداد بالا نخورد. در کنار این نوع، برای کسانی که از سفر، آرامشی بی‌نظیر همراه با بالاترین کیفیت‌ها را انتظار دارند تور لاکچری آنتالیا پیش‌بینی شده است و در اکثر مواقع عرضه می‌شود. در کنار این انواع برخی انواع تخصصی یا مناسبتی نیز وجود دارد که تورهای نوروزی و تورهای نمایشگاهی از این‌گونه هستند.

بهترین تورهای آنتالیا با مقتدر سیر
اما این که کجا می‌توانیم بهترین تورهای آنتالیا با خصوصیات جامع و کامل و تنوع فراوان را بیابیم نیز یک مسأله است. به واسطه سابقه طولانی آژانس مقتدر سیر و حضور چند ساله در فضای اینترنت، دایره مخاطبان آزانس متنوع شده است و از این رو تلاش شده تا پکیج‌های متفاوت و در انواع مختلف، در تمامی فصول، به منظور فراهم کردن بیشترین امکانات برای مسافران، ارايه می‌شود. آژانس مقتدر سیر با در اختیار داشتن پروازهای چارتری خط هوایی سان‌اکسپرس در این مقصد، توانسته در کنار کیفیت مناسب پرواز، هزینه‌ی مناسبی را برای بسته‌های خود در نظر بگیرد. همچنین فعالیت بلندمدت این آژانس به عنوان مجری مستقیم تور آنتالیا باعث همکاری با اکثریت هتل‌ها در آنتالیا شده است و تسلط به امکانات و موقعیت‌های آن‌ها، بیشترین کمک را به مسافران می‌کند.

بهترین تور نوروز آنتالیا را چگونه و از کجا بخریم؟

 تورهای نوروزی آنتالیا و شرایط خرید
به واسطه‌ی استقبال فراوانی که از تورهای نوروزی به دلیل تعطیلات طولانی مدت آن ایام می‌شود، تورهای این فصل، به نسبت زمان‌های دیگر، زودتر عرضه می‌شوند. برای مسیر آنتالیا، عرضه‌ی تورهای نوروزی از میانه‌ی دی ماه شروع شده است، ولی بر خلاف بسیاری از مسیرها، به دلیل آن که نیازمند ویزا نیست، تا میانه تعطیلات نوروزی نیز به فروش می‌رسند. باید در نظر داشت، به طور معمول، تورهایی که از بهترین‌ها، اعم از خط پروازی باکیفیت، ساعت پروازی مناسب، بهترین هتل‌ها و با امکانات و سرویس‌های حداکثری تشکیل شده‌اند تا پایان بهمن ماه به فروش می‌رسند و در ادامه ممکن است همه پارامترهای عالی در دسترس مسافران نباشد. بنابراین اگر شما قصد خرید چنین تورهایی را دارید بهتر است زمان را از دست نداده و برای خرید تور آنتالیا نوروز 97 دست به کار شوید.