arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۱ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶

پسر عبدالله صالح در ملاقاتی کم‌سابقه با معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرد

پسر رئیس‌جمهوری پیشین یمن در مقر اقامتش در امارات با معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرد؛ دیداری کم سابقه که بین فرمانده سابق نیروهای گارد جمهوری یمن و یک مسؤول خارجی انجام شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پسر رئیس‌جمهوری پیشین یمن در مقر اقامتش در امارات با معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرد؛ دیداری کم سابقه که بین فرمانده سابق نیروهای گارد جمهوری یمن و یک مسؤول خارجی انجام شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، احمد علی صالح (۴۵ ساله) در سال ۲۰۱۲ سفیر یمن در امارات بود، اما با وقوع درگیری‌های سال ۲۰۱۴ در یمن و در اثر هم‌پیمانی پدرش (علی عبدالله صالح) با حوثی‌ها، امارات رفت‌وآمدهایش را محدود کرد و تحت حصر خانگی قرار گرفت و امارات اجازه ترک این کشور را به او نداد.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه جمعه در دیدار با احمد صالح مرگ علی عبدالله صالح را به او تسلیت گفت. عبدالله صالح در ماه دسامبر بعد از انحلال هم‌پیمانی میان حزب کنگره مردمی سراسری (حزب متبوعش) و انصارالله کشته شد.

میخائیل بوگدانف بر نقشی که حزب کنگره سراسری مردمی برای رسیدن به راه حل در یمن می‌تواند ایفا کند، تاکید کرد.

احمد صالح نیز بر قدرت رهبران و کادرهای حزب کنگره سراسرسی مردمی در داخل و خارج کشور برای ایجاد وحدت تاکید کرد.

وی همچنین بر ضرورت قرار گرفتن رهبران و اعضای این کنگره در کنار بزرگان کشور و برادران و دوستان خیّر در جهان عرب و جهان تاکید کرد.

محمد بن زائد آل نهیان، ولیعهد امارات در ششم دسامبر دو روز بعد از کشته شدن علی عبدالله صالح در مقر اقامت احمد صالح، به او تسلیت گفت اقدامی که به گفته ناظران، می‌تواند در راستای حمایت از شانس احمد صالح برای جانشینی پدرش باشد.

حزب کنگره سراسری بعد از گذشت یک ماه از کشته شدن رهبرشان طی یک نشست در صنعا که تحت کنترل انصارالله است، رهبر جدیدی را برای خود انتخاب کرد.

قبل از کشته شدن علی عبدالله صالح و به دنبال درگیری بر سر تقسیم قدرت، هم‌پیمانی او با حوثی‌ها از بین رفت و علی عبدالله صالح از آمادگی‌اش برای ایجاد روابطی جدید با عربستان خبر داده بود این به رغم تجاوزات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان برای مقابله با انصارالله بود.

امارات نیز شریک اصلی در رهبری این ائتلاف نظامی است.

یمن چند سال است که شاهد درگیری‌های بین حوثی‌ها و نیروهای دولت مستعفی یمن به رهبری عبدربه منصور هادی است.

برچسب ها: یمن
نظرات بینندگان