arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶

نتیجه دادگاه آزار جنسی/ دستور استعفای هیات رئیسه فدراسیون ژیمناستیک آمریکا صادر شد

کمیته‌ المپیک آمریکا به هیات مدیره فدراسیون ژیمناستیک آمریکا اخطار داد که تا ۳۱ ژانویه باید استعفا دهد یا این فدراسیون از نظر کمیته‌، اعتبار خود را از دست خواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمیته‌ المپیک آمریکا به هیات مدیره فدراسیون ژیمناستیک آمریکا اخطار داد که تا ۳۱ ژانویه باید استعفا دهد یا این فدراسیون از نظر کمیته‌، اعتبار خود را از دست خواهد داد.

به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از سایت Inside the games، اسکات بلک مان، مدیر اجرایی کمیته‌ المپیک آمریکا در نامه‌ای فدراسیون ژیمناستیک آمریکا به آنها اخطار داد طبق نامه‌ای که او برای این فدراسیون ارسال کرده است، ۲۱ عضو هیات مدیره فدراسیون ژیمناستیک آمریکا که هنوز استعفا نداده‌اند باید استعفا دهند.

چندی پیش لری نسار، پزشک سابق تیم المپیک ژیمناستیک بانوان آمریکا به دلیل آزار جنسی حدود ۱۶۰ ورزشکار زن به ۴۰ تا ۱۷۵ سال زندان محکوم شد. تعدادی از مسئولان فدراسیون ژیمناستیک آمریکا و رییس دانشگاه ایالتی میشیگان در این اتفاق استعفا دادند. انتقادات زیادی به کمیته‌ المپیک آمریکا و فدراسیون ژیمناستیک این کشور شده است و شاکیان پرونده معتقد هستند که این دو سازمان باید زودتر لری نسار را محکوم می‌کردند.

کمیته‌ المپیک آمریکا تحقیقات مستقلی درباره این پرونده آغاز کرده است. قرار است که روز ۲۸ فوریه هیات مدیره موقت جدیدی برای فدراسیون ژیمناستیک آمریکا تعیین شود. همچنین کمیته‌ المپیک آمریکا از تمامی مسئولان فدراسیون ژیمناستیک این کشور خواسته که به صورت کامل با مسئولان بررسی مستقل پرونده همکاری کنند تا مشخص شود چرا نسار توانسته در مدت بسیار طولانی به آزارهای جنسی خود ادامه‌ دهد.

موریناری واتانابه، رییس فدراسیون جهانی ژیمناستیک نیز به اتفاقی که در آمریکا رخ داده است، واکنش نشان داده و اعلام کرد که بسیار از این اتفاق شوکه و ناراحت شده است. همچنین او اعلام کرده است که کمیته‌ مستقلی از سوی فدراسیون جهانی ژیمناستیک تشکیل شده تا ژیمناست‌ها در سراسر جهان بتوانند هر گونه آزار جنسی را گزارش کنند. البته مسئولان فدراسیون جهانی هنوز درباره این که اقدامی علیه فدراسیون ژیمناستیک آمریکا انجام می‌دهند یا خیر، صحبتی نکرده‌اند.

نظرات بینندگان