arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۸ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۶

بارش برف و باران تا سه‌شنبه در استان سمنان ادامه دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بارش برف و باران به دلیل حضور سامانه ناپایدار جوی، تا سه‌شنبه در استان ادامه می‌یابد.

غلامرضا حسنی غربا در گفت و گو با ایرنا افزود: سامانه بارشی از اواخر روز جمعه به تدریج وارد استان سمنان شد و شنبه‌شب بارش‌هایی در نقاط مختلف استان به همراه داشت.
وی خاطرنشان کرد: شب گذشته در سمنان 2 سانتی متر برف و 4.7 میلی‌متر باران، در ایوانکی 15.1 میلی‌متر باران، در گرمسار 10 میلی‌متر باران، در رضوان هشت میلی‌متر باران و چهار سانتی‌متر برف، در شهمیرزاد 6.4 میلی‌متر باران و 6 سانتی‌متر برف، در مهدیشهر 3.5 میلی‌متر باران و چهار سانتی‌متر برف، در نردین سه میلی‌متر باران و هشت سانتی‌متر برف، در سرخه یک سانتی‌متر برف و 1.5 میلی‌متر باران و در آرادان 15 میلیمتر باران بارید.
حسنی غربا بیان کرد: مجن با منفی هفت سردترین و حسینان با 17 درجه سانتی‌گراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان سمنان در 24 ساعت گذشته بودند.
وی با اشاره به اینکه بارش برف و باران و وزش باد در استان سمنان در اثر حضور سامانه ناپایدار در استان امروز نیز ادامه دارد، گفت: با کاهش اثر بارش‌ها، این سامانه روز سه‌شنبه از استان خارج می شود.
وی با اشاره به کاهش چهار درجه سانتی‌گرادی دمای هوای شهر سمنان نسبت به دیروز، گفت: طبق پیش بینی هواشناسی از ابتدای هفته تا روز سه‌شنبه دمای هوا به تدریج بین هفت تا 15 درجه سانتی‌گراد کاهش می یابد.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: با توجه به کاهش دما و یخبندان، کولاک و کاهش دید، داشتن تجهیزات زمستانی برای مسافران ، مصرف بهینه سوخت به‌منظور اجتناب از افت فشار گاز، جمع‌آوری محصولات باغی برای اجتناب ازخسارت یخ‌زدگی، تنظیم دما در گلخانه‌ها و آمادگی نیروهای امدادی، از سوی هواشناسی توصیه می‌شود.
بارش برف و باران شب گذشته برخی مدارس استان سمنان را تعطیل کرده و تردد خودروها در جاده ها به ویژه جاده های کوهستانی فقط با زنجیر چرخ میسر است.

برچسب ها: سمنان
نظرات بینندگان