arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۹ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۶

برف شدید در مازندران / هراز و کندوان بسته باقی ماند

مدیر راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت که به علت بارش شدید برف و کولاک محور هراز و کندوان در این استان از شب گذشته تاکنون مسدود است و سوادکوه تنها محور باز برای تردد به پایتخت کشور است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت که به علت بارش شدید برف و کولاک محور هراز و کندوان در این استان از شب گذشته تاکنون مسدود است و سوادکوه تنها محور باز برای تردد به پایتخت کشور است.

عباسعلی نجفی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگا رایرنا افزود : محور کندوان در حوزه استحفاظی استان البرز ( چالوس- کرج) و هزار ( آمل- تهران) از شب گذشته مسدود شدند و راهداران سرگرم بازگشایی این محورها هستند.
وی از رانندگانی که قصد عزیمت به تهران را دارند خواست تا از محور سوادکوه استفاده کنند.
نجفی گفت که در محور ساری - سمنان نیز برف و کولاک ادامه دارد و تردد در این محور نیز به کندی انجام می شود.
وی اضافه کرد : طبق گزارش راهداران برف و کولاک در تمام محورهای اصلی و فرعی مازندران از منتهی الیه غرب تا شرق ادامه دارد و تردد در مناطق کوهستانی تنها با زنجیرچرخ امکان پذیر است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در عین حال پیش بینی کرد که محور هراز تا ساعاتی دیگر باز شود.
نجفی دلیل تاخیر در بازگشایی محور هراز را از شب گذشته تاکنون شدت یافتن بارش برف و کولاک در این محور اعلام کرده است.
معاون راهداری مازندران به رانندگان و مسافران توصیه کرد تا در صورت امکان از سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند و در صورت تردد در محورهای مازندران زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
اداره کل هواشناسی مازندران اعلام کرد که با نفوذ جریان ناپایدار به استان از روز گذشته بارش برف و باران تا سه شنبه هفته جاری در این خطه شمال کشور ادامه دارد.
همچنین بارش برف و کولاک که از عصر روز شنبه هفتم بهمن ماه در مازندران شروع شد، برخی از مدارس استان را در کلاردشت، کجور و بلده به تعطیلی کشاند.
مازندران 3 هزار و 500 کیلومتر محور اصلی دارد که 600 کیلومتر آن را محورهای برفگیر تشکیل می دهند .
در زمستان سال جاری 33 گروه راهداری زمستانی با 250 دستگاه ماشین آلات و 400 راهدار به 22 راهدارخانه در گردنه های برفگیر مازندران مستقر هستند .

برچسب ها: کندوان
نظرات بینندگان