arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۶

سبحانی فر: در لایحه بودجه، ۱۴ هزار پروژه به بخش خصوصی واگذار می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس از واگذاری ۱۴ هزار پروژه از ۷۰ هزار پروژه نیمه تمام به بخش خصوصی و مشارکت دولت با این بخش خبر داد.

به گزارش ایسنا، رمضانعلی سبحانی‌فر در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در دفاع از کلیات لایحه بودجه ۹۷ گفت: اگرچه موافق کلیات هستم اما اصلاح حقوق فرهنگیان و عدالت در پرداخت حقوق بگیران را در بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۷ مطرح می‌کنم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس توجه به تولید و اشتغال، تغییرات اساسی در ساختار بودجه نویسی، جایگزین شدن بودجه بر مبنای عملکرد و شفافیت به جای چانه‌زنی، جلوگیری از مفاسد اداری و اقتصادی، ساماندهی ردیف‌های اصلی و حذف بخشی از ردیف‌های متفرقه، توجه به آب و آبرسانی، محیط زیست و ریزگردها و حمل و نقل ریلی ، ساماندهی حمل و نقل عمومی، احیای بافت فرسوده و ساماندهی ۱۱ میلیون حاشیه نشین، بهبود بنیه دفاعی و اهمیت به صنعت گردشگری، را از مهمترین اولویت‌های لایحه بودجه ۹۷ برشمرد.

وی افزود: توجه به معیشت و اشتغال و گسترش عدالت اجتماعی از طریق باز توزیع یارانه‌ها و بهبود وضعیت معیشتی سه میلیون نفر از شهروندان زیر خط فقر مطلق کشور از دیگر ویژگی‌های لایحه بودجه است.

سبحانی‌فر افزایش مستمری و پرداخت مابه التفاوت درآمد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در لایحه بودجه ۹۷ را موجب بهبود وضعیت معیشتی و درآمدی سه میلیون نفر از خانواده‌های تحت پوشش سازمانهای حمایتی برشمرد.

وی آمار بیکاران کشور را سه میلیون نفر اعلام کرد و افزود: علاوه بر این تعداد بیکار در بازار کار خیل عظیمی از جوانان جویای کار نیز طی سال‌های آینده به بازار کار وارد می‌شوند که البته لایحه بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی، ۲۰ هزار میلیارد تومان از جابجایی اعتبارات عمرانی، ۳۰ هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی و مبالغ قابل توجهی از فاینانس خارجی برای بهبود وضعیت تولید و اشتغال کشور پیش بینی کرده است.

نظرات بینندگان