arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۸ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶

کره جنوبی رویترز را از پوشش افتتاحیه المپیک زمستانی محروم کرد

به دنبال انتشار اخبار و گزارش هایی مبنی بر دستیابی رویترز به برنامه افتتاحیه المپیک زمستانی پیونگ چانگ، کره جنوبی رویترز را از پوشش مراسم مذکور محروم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به دنبال انتشار اخبار و گزارش هایی مبنی بر دستیابی رویترز به برنامه افتتاحیه المپیک زمستانی پیونگ چانگ، کره جنوبی رویترز را از پوشش مراسم مذکور محروم کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، کمیته سازماندهی این رقابت ها امروز سه شنبه در بیانیه ای آورده است رویترز حق حضور در مراسم مذکور برای گزارش کردن و پوشش تصویری را ندارد.
رویترز (Reuters) یک خبرگزاری بین‌المللی بریتانیایی است که دفتر مرکزی آن در لندن قرار دارد و اخبار سراسر دنیا را پوشش می‌دهد.
رویترز به ۲۰ زبان در ۹۴ کشور فعالیت می‌کند و بیش از ۲۵۰۰ خبرنگار دارد.
در همین حال کمیته بین المللی المپیک اعلام کرده است کارت خبرنگاری عکاس رویترز را لغو اعتبار کرده است.
تنش ها در این برهه بین رویترز و کمیته سازماندهی بازی ها در کره جنوبی زمانی آغاز شد که این رسانه انگلیسی اقدام به انتشار عکس هایی از مراسم آمادگی و تمرینی برای افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی کرد.
این کمیته در بیانیه خود تاکید کرده است که این عکس ها بدون مجوز گرفته شده و از سوی رویترز منتشر شده است.
اگرچه به دنبال فزاینده شدن اختلافات میان طرفین رویترز این عکس ها را حذف کرد اما این باعث نشد تا این رسانه از پوشش مراسم گشایش این رقابت ها محروم نشود.
کمیته یاد شده در بیانیه خود تصریح کرده است: شبکه ها و ارگان های خبری و رسانه ای که ممنوعیت های مربوط به پوشش اخبار بازی ها و مراسم افتتاحیه و اختتامیه را زیر پا بگذارند با جریمه های بسیار سختی مواجه خواهند شد.
حدود سه هزار ورزشکار از 95 کشور جهان برای حضور در بازی های المپیک زمستانی کره جنوبی ثبت نام کرده اند.
بیست و سومین دوره مسابقات المپیک زمستانی از 9 تا 25 فوریه (20 بهمن تا 6 اسفند 96) و دوازدهمین دوره رقابت های پارالمپیک زمستانی هم از 9 تا 18 مارس (15 اسفند تا 27 اسفند 96) در شهر 'پیونگ چانگ' کره جنوبی برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان