arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۹ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

سفر تجاری ترزا می به چین

نخست‌وزیر انگلیس امروز (چهارشنبه) وارد چین شد و به دنبال تقویت روابط تجارت جهانی کشورش پیش از خروج از اتحادیه اروپاست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست‌وزیر انگلیس امروز (چهارشنبه) وارد چین شد و به دنبال تقویت روابط تجارت جهانی کشورش پیش از خروج از اتحادیه اروپاست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس سفرش را با بازدید از شهر صنعتی "ووهان" در مرکز چین آغاز کرد و در سفری که وزارت خارجه چین از آن به عنوان "سفری تاریخی" یاد کرد، تا روز جمعه در چین خواهد بود.

می اواخر امروز به پکن می‌رود تا با لی کچیانگ، نخست‌وزیر چین دیدار و گفت‌وگو کند.

نخست‌وزیر انگلیس قرار است فردا پنج‌شنبه هم با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین دیدار داشته باشد و سفرش را در روز جمعه با بازدید از قطب تجاری شانگهای به پایان برساند.

سفر او در شرایطی انجام می‌شود که مجلس اعیان انگلیس در حال بررسی بخش کلیدی قانون بریگزیت است و وزرا هم تلاش دارند تا یک گزارش افشا شده دولتی درباره تبعات اقتصادی بریگزیت پس از مارس ۲۰۱۹ را کم اهمیت جلوه دهند.

ترزا می به همراه همسرش فیلیپ می و هیاتی از ۵۰ سازمان و شرکت راهی چین شده است و به گفته دفتر نخست‌وزیری، این "بزرگترین هیات بریتانیا" در سفرهای خارجی است. ترزا می همچنین فرصت دارد تا درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله تغییرات آب و هوایی و کره‌شمالی بحث و رایزنی کند.

چین همچنین انتظار دارد تا لندن ابتکار عمل آن موسوم به "کمربند و جاده" را که یک پروژه زیرساختی عظیم است، تایید کند. هدف از این پروژه احیای مسیر تجاری با قدمت جاده ابریشم و ایجاد دسترسی بازاری بیشتر برای شرکت‌های چینی‌ است. با این حال دولت انگلیس چندان به این پروژه خوش‌بین نیست. سخنگوی ترزا می هم گفته است گرچه این ایده وعده‌هایی دارد اما لازم است که آن با استانداردهای بین‌المللی مطابقت داده شود.

برچسب ها: ترزا می
نظرات بینندگان