arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

پوتین: فصل دوپینگ در ورزش روسیه در آینده نزدیک به پایان می‌رسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در سخنرانی دیروز (سه‌شنبه) خود در جمع هواداران اظهار کرد که ورزش روسیه فصل دوپینگ‌ها در المپیک را پشت سر می‌گذارد. پوتین قصد دارد که برای دوره شش ساله دیگر رییس جمهور روسیه شود.

به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از سایت Inside the games، اخیرا ورزشکاران روسیه به دلیل دوپینگ سازمان یافته در این کشور از بازی‌های المپیک زمستانی امسال محروم شدند و تنها ۱۶۹ ورزشکار روس توانستند مجوز حضور مستقل در این بازی‌ها را پیدا کنند. پارالمپیک روسیه نیز همچنان محروم خواهد ماند و حدود ۳۰ ورزشکار پارالمپیک روسیه به صورت مستقل در بازی‌های پارالمپیک زمستانی امسال حاضر خواهند شد.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه دیروز (چهارشنبه) در جمع هواداران خود درباره دوپینگ ورزش روسیه گفت‌: امیدوارم که این فصل بگذرد و این اتفاق در آینده نزدیک خواهد افتاد.

پوتین دوباره در صحبت‌های خود اعلام کرد که به دلایل سیاسی مشکلات مربوط به دوپینگ در روسیه بزرگنمایی شده است.

او درباره گریگوری رودچنکوف، رییس سابق آزمایشگاه ضد دوپینگ روسیه که افشاگری‌هایی درباره این کشور کرد هم اظهار کرد: او یک شاهد غیر قابل اعتماد است و باید به زندان برده شود.

پوتین، رودچنکوف را احمق خواند.

رییس جمهور روسیه همچنین از ورزشکاران این کشور خواست که از قوانین کمیته‌ بین‌المللی المپیک در بازی‌های المپیک زمستانی امسال پیروی کنند. طبق قوانین IOC ورزشکاران روس نمی‌توانند هیچ لباسی که نشان دهنده پرچم یا کشور آنها است بپوشند.

پوتین همچنین متعهد شد که از نظر مالی و روانی ورزشکاران روس را که اجازه حضور در المپیک پیدا نکردند حمایت کند.

برخی از ورزشکاران برتر روسیه که مدال المپیک در کارنامه خود دارند نتوانسند مجوز حضور مستقل در المپیک زمستانی امسال را کسب کنند. روسیه اعلام کرده است که از طریق قانون این مساله را پیگیری می‌کند.

برچسب ها: پوتین
نظرات بینندگان