arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۸ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

افزایش آمار ابتلا به آنفلوانزا نسبت به سال گذشته/ تزریق واکسن هنوز دیر نشده است

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اپیدمی آنفلوانزا در کشور گفت: موارد ابتلا نسبت به سال گذشته افزایش یافته و استان‌های قزوین و کرمان در صدر آمار مبتلایان هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد مهدی گویا در ارتباط با بیماری آنفلوآنزا در کشور اظهار داشت:‌در حال حاضر در اوج اپیدمی این بیماری در کشور هستیم و هر ساله در این زمان‌ها شاهد بیشترین موارد ابتلا بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه ابتلا به این بیماری برای گروه‌های پرخطر جای نگرانی دارد، گفت: تزریق واکسن در حال حاضر نیز دیر نشده و همه افراد می‌توانند این مسئله را مدنظر قرار دهند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: همه افراد بالای 65 سال بیماران مبتلا به مشکلات قلبی ریوی، سرطان، دیابت کنترل نشده، همچنین زنان باردار و افرادی که داروهای سرکوب‌کننده دستگاه ایمنی مصرف می‌کنند باید حتما نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد موارد ابتلا به آنفلوآنزا امسال نسبت به سال گذشته با روند افزایشی همراه بوده‌اند، افزود:‌ استان‌های قزوین، کرمان، چهارمحال بختیاری، تهران و خراسان رضوی دارای بیشترین موارد ابتلا بوده‌اند.

گویا بیان داشت: اپیدمی آنفلوآنزا شامل H1 N1 و H3 N2 و آنفولوآنزای نوع B است. همچنین طی هفته گذشته دو استان کرمان و قزوین موارد ابتلای آن بیشتر از استان تهران بوده است و در مواردی نیز می‌تواند به ویژه در گروه‌های پرخطر سبب مرگ شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در افراد عادی گاهی این بیماری خود به خود بهبود یافته ولی در گروه‌های پرخطر باید حتما مدنظر باشد. همچنین به طور کلی تزریق واکسن آنفلوآنزا برای همه به خصوص گروه‌های پرخطر توصیه شده و هنوز فرصت است که این واکسن را تزریق کرد.

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان