arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۱ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

السیسی: هرکس بخواهد مصر را تباه کند باید از جنازه من رد شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهور مصر که کشورش کمتر از ۲ ماه دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری را در پیش دارد، مخلان امنیت را به برخورد جدی و کوبنده تهدید کرد.

به گزارش فارس، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر امروز چهارشنبه تأکید کرد که مصر هرگز به وضعیت هفت یا هشت سال قبل باز نخواهد گشت.

السیسی که در افتتاحیه پروژه میدان گازی «ظهر» در شمال شرقی مصر سخن می‌گفت، به برخورد شدید با کسانی که امنیت و ثبات کشور را بازیچه خود قرار می‌دهند، تهدید کرد.

خبرگزاری آناتولی به نقل از تلویزیون مصر گزارش داد که السیسی تأکید کرد: «اگر احدی از گروه‌های شر به فکر بازی با امنیت مصر بیافتد، از شما (ملت) می‌خواهم که به صحنه آمده و رأی اعتماد مجدد به من بدهید، اقدامات دیگری نیز علیه هر کسی که ممکن است امنیت را خدشه‌دار کند اتخاذ خواهیم کرد».

وی افزود: «هر کس می‌خواهد مصر را تباه کند ابتدا باید از جنازه من رد شود، جان من و ارتش بهای ثبات مصر است».

رئیس‌جمهور مصر در ادامه تصریح کرد که آنچه هفت یا هشت سال پیش در مصر رخ داد، دیگر تکرار نخواهد شد.

به نظر می‌رسد که اشاره السیسی به حوادث و انقلاب ژانویه 2011 مصر است که به سرنگونی رژیم «حسنی مبارک» دیکتاتور این کشور منجر شد و این روزها نیز مصری‌ها سالگرد آن را پشت سر گذاشتند.

از زمان روی کار آمدن السیسی در مصر (2014) این کشور با عملیات‌های تروریستی در شبه‌جزیره سینا مواجه است که بیشتر این عملیات‌ها را یک گروه موسوم به «ولایت سینا» شاخه داعش در این منطقه انجام می‌دهد و در اغلب موارد نیز نیروهای پلیس و ارتش مصر را هدف قرار می‌دهد که تا کنون شمار زیادی از این نیروها نیز کشته و زخمی شده‌اند.

نظرات بینندگان