arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۶

استاندار کرمانشاه: به مستاجرین مناطق زلزله‎زده مسکن مهر داده می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: به مستاجرین مناطق زلزله زده درصورت تمایل، از واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی اختصاص داده می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار کرمانشاه گفت: به مستاجرین مناطق زلزله زده درصورت تمایل، از واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی اختصاص داده می‌شود.

به گزارش ایسنا، هوشنگ بازوند در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان با اشاره به پیگیری انجام شده برای حل مشکل مستاجرین مناطق زلزله زده اظهار کرد: همچنین در این مناطق با تایید فرمانداری‌ها، برای مستاجرین روستایی مبلغ 30 میلیون تومان و برای مستاجرین شهری 40 میلیون تومان وام پرداخت می‌کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم تسریع در ساخت واحدهای تخریبی مناطق زلزله زده، گفت: طبق برنامه زمانبندی ارائه شده از طرف بنیاد مسکن، باید هفته ای 600 اسکلت برای واحدهای مسکن روستایی برپا شود که انجام این تعهد را به دقت دنبال می‌کنم.

بازوند افزود: تاکنون ۳۵۴۱ پی کنی واحدهای روستایی انجام شده که از این پس هر هفته باید ۱۵۰۰ مورد به این آمار اضافه شود.

بازوند به موضوع تخصیص تسهیلات به واحدهای تولیدی خسارت دیده از زلزله نیز اشاره کرد و گفت: 600 میلیارد تومان تسهیلات برای کمک به واحدهای صنعتی، خدماتی، کشاورزی و گردشگری خسارت دیده در مناطق زلزله‌زده درنظر گرفته شده که پیگیر ابلاغ آن هستیم.

وی همچنین با انتقاد از عملکرد بیمه‌ها در مناطق زلزله زده، گفت: کمیته‌ای متشکل از نماینده بازرسی استان، فرمانداران شهرستانهای زلزله زده، مدیرکل مدیریت بحران، مدیران عامل بانکها و مدیرکل بازرسی استانداری طی یک بررسی جامع عملکرد بیمه ها را در پرداخت خسارت ارزیابی کنند و اگر حقی از مردم ضایع شده باشد، حتما و رسما از بیمه‌ها شکایت می‌کنیم.

نظرات بینندگان