arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۳ - ۰۲ مهر ۱۳۹۰

پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینمای چین به اسکار معرفی شد

فیلم «گل‌های جنگ» به کارگردانی ژانگ ییمو با بازی کریستین بیل به عنوان نماینده چین در جوایز اسکار 84 به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فیلم «گل‌های جنگ» به کارگردانی ژانگ ییمو با بازی کریستین بیل به عنوان نماینده چین در جوایز اسکار 84 به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی شد.

به گزارش خبرآنلاین، اداره فیلم چین در حالی روز جمعه این خبر را اعلام کرد که از مدت‌ها قبل انتظار می‌رفت فیلم جدید ژانگ ییمو نماینده این کشور در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار 2012 باشد.

فیلم جنگی «گل‌های جنگ» با عنوان قبلی «قهرمانان نانجینگ» با 93 میلیون دلار پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینمای چین است و تنها کاندیدای این کشور برای حضور در جوایز اسکار بود.

داستان فیلم سال 1937 همزمان با قتل عام نانکینگ - اکنون نانجینگ - روی می‌دهد که در جریان آن حدود 150 هزار غیرنظامی چینی به دست سربازان ژاپنی کشته شدند.

«گل‌های جنگ» از روی فیلمنامه‌ای نوشته هنگ لیو و بر مبنای رمان تاریخی «13 زن نانجینگ» نوشته یان گلینگ ساخته شده است.

کریستین بیل ستاره بریتانیایی فیلم‌های «شوالیه تاریکی» و «مشت‌زن» در «گل‌های جنگ» نقش یک کشیش آمریکایی را بازی می‌کند که در آشفتگی‌های جنگ گرفتار می‌شود و به همراه گروهی دختر مدرسه‌ای و 13 زن می‌کوشد از ادامه کشتار جلوگیری کند.

«گل‌های جنگ» یکی از چند پروژه‌ای است که اخیرا کشتار نانکینگ را مورد توجه قرار داده‌اند. مستند «نانکینگ» به کارگردانی بیل گوتنتاگ یکی از این فیلم‌هاست که با اقتباس از رمان پرفروش «هتک حرمت نانکینگ» نوشته آیریس چانگ ساخته شد.

ژانگ ییمو پارسال فیلم «زیر درخت هاثورن» را روی پرده سینماها داشت. او کارگردان فیلم‌هایی چون «قهرمان»، «خانه خنجرهای پران» و «نفرین گل طلایی» است.

ییمو 60 ساله در 1988 با فیلم «ذرت سرخ» برنده جایزه خرس طلای جشنواره برلین شد و اولین آسیایی بود که این جایزه را دریافت کرد.

هند «ابو» را انتخاب کرد
فدراسیون فیلم هند  فیلم «ابو، پسر آدم» ساخته سالم احمد را به عنوان نماینده این کشور در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار برگزید.

این فیلم امسال برنده جایزه ملی بهترین فیلم بلند شد. امسال داوران جوایز ملی هند پیشنهاد کردند برنده جایزه بهترین فیلم بلند این جوایز نماینده هند در اسکار باشد. ظاهرا فدراسیون فیلم هند با این پیشنهاد موافقت کرده است.

زرینه وهاب، ندومودی ونو و سالم کومار در «ابو، پسر آدم» بازی می‌کنند و داستان درباره مصائب یک زوج پیر مسلمان است که آرزو دارند به حج بروند، اما پول کافی ندارند.

«ابو، پسر آدم» در جشنواره فیلم لندن روی پرده می‌رود.

«سوپرکلاسیکو» دانمارک در اسکار
دانمارک فیلم کمدی «سوپرکلاسیکو» به کارگردانی اوله کریستیان مادسن را به عنوان نماینده خود در اسکار 2012 به آکادمی معرفی کرد.

پاپریکا استین و آندرس دبلیو. برتلسن در این فیلم بازی می‌کنند. داستان درباره زوجی است که قصد دارند از هم طلاق بگیرند.

پارسال فیلم «در یک دنیای بهتر» به کارگردانی سوزان بیر که نماینده دانمارک در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان بود در نهایت برنده جایزه اسکار این بخش شد.

«صدیق»‌ نماینده تایوان شد
اداره اطلاعات تایوان هم فیلم جنگی «صدیق بیل: جنگجویان رنگین‌کمان» به کارگردانی وی ته-شنگ را به اسکار فرستاد.

به گفته ته-شنگ این فیلم با مدت زمان اصلی خود (چهار ساعت و نیم) در اسکار رقابت می‌کند. «صدیق بیل»‌ اولین بار در دنیا ماه پیش در بخش مسابقه جشنواره ونیز با مدت زمان دو ساعت و نیم روی پرده رفت.

این فیلم که با بودجه رکوردشکن 24 میلیون دلار ساخته شده، داستانی واقعی درباره شورش قبایل بومی در برابر حاکمان استعمارگر ژاپنی در سال 1930 است که در نهایت با شکست مواجه شد.

«صدیق بیل» را جان وو فیلمساز سرشناس هنگ کنگی و سازنده فیلم‌هایی چون «تغییر چهره»‌ و «ماموریت غیرممکن 2» تهیه کرده است. حدود 15 هزار نفر در این فیلم که ساخت آن 12 سال طول کشید بازی کرده‌اند.

آخرین مهلت ارسال فیلم‌ها به بخش فیلم خارجی‌زبان اسکار 2012 اول اکتبر (9 مهر) است.
اسامی نامزدهای هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار 24 ژانویه 2012 (چهارم بهمن) اعلام می‌شود. جوایز اسکار 26 فوریه (دوشنبه هشتم اسفند به وقت ایران) در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان