arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۹۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۰۲ مهر ۱۳۹۰

نظر احمد توکلی در مورد نطق احمدی‌نژاد در سازمان ملل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نطق احمدی‌نژاد در سازمان ملل خوشحال کننده و حاوی مفاهیم بلند دینی و سیاسی بود.

به گزارش انتخاب؛ احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نطق رئیس‌جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: نطق رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل که حاوی مفاهیم بلند دینی و سیاسی بود برای ما خوشحال‌کننده بود.

وی با بیان اینکه اظهارات رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل باعث عزت‌ شد، افزود: البته برخی اظهارات رئیس‌جمهور چون تکراری شده بود کهنه احساس می‌شد.

توکلی افزود: مواضع آقای رئیس‌جمهور در مصاحبه‌های نیویورک تا آنجا که من دیده‌ام مناسب بود، به ویژه درباره قیام‌های مردمی. آقای رئیس‌جمهور هدف قیام‌ها را مقابله با نظام سلطه خارجی و استبداد داخلی دانستند و این بر خلاف نگاه انحرافی در دیپلماسی خارجی ما طی چند ماه گذشته بود.

توکلی با انتقاد از حضور هیئت ایرانی به هنگام سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل گفت: به هنگام سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا هیئت ایرانی از جمله وزیر خارجه، وزیر نیرو و سفیر ایران در سازمان ملل حضور داشتند و با توجه به اینکه سال گذشته کشورهای غربی به هنگام سخنرانی آقای احمدی‌نژاد سالن را ترک کرده بودند و قابل پیش بینی بوده که امثال هم چنین خواهند کرد، این اقدام هیئت ایرانی مناسب نبود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به آزادی 2تبعه آمریکایی متهم به جاسوسی همزمان با سفر رئیس‌جمهور به آمریکا گفت: سال گذشته نیز به هنگام سفر آقای رئیس‌جمهور به آمریکا زن آمریکایی متهم به جاسوسی توسط قوه قضائیه آزاد شد و امسال نیز این اقدام از سوی قوه قضائیه تکرار شد؛ ابتدا دفتر رئیس‌جمهور خبر از آزادی این دو متهم داد که از سوی قوه قضایئه تکذیب شد اما در نهایت این دو متهم آزاد شدند.

وی با بیان اینکه ظاهرا آقای رئیس‌جمهور می‌خواهد نشان بدهد که قهرمان اصلی عرصه سیاست خارجه است حتی اگر به قیمت خدشه‌به عزت و مصحلت کشور باشد، گفت: متأسفانه قوه قضائیه در این رفتارها تابع قوه مجریه و شخص رئیس دولت جلوه کرده است. وقتی این افراد متهم به جاسوسی در دادگاه بدوی به چند سال محکوم می‌شوند چطور می‌شود که همزمان با سفر آقای رئیس‌جمهور به آمریکا دیگ رأفت قوه قضائیه به جوش می‌آید.

توکلی گفت: اگر قوه قضائیه با این رفتار متهم به غیرمستقل بودن شود که حتما می‌شود آیا محاکمه سران فتنه و هنرمندان مختلف و معترض عادلانه تلقی خواهد شد یا فرمایشی؟

نماینده مردم تهران قرار وثیقه 500 هزار دلاری را برای زن آمریکایی و دو متهمی که امسال آزاد شدند، خنده‌آور توصیف کرد و گفت: آیا این زن متهم به جاسوسی به هنگام دادگاه در جلسه محاکمه حاضر شد که برای این 2نفر وثیقه گرفته‌اید.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: قوه قضائیه بهتر بود که می‌گفت به خاطر منافع ملی و مصلحت کشور این سه متهم به جاسوسی را مورد عفو قرار داده است چرا که گرفتن وثیقه آنهم با حاتم بخشی سلطان قابوس بیشتر به باج‌خواهی شبیه است تا تبدیل قرار به طور جدی.

وی با اشاره به بیانیه وزارت امور خارجه به هنگام آزادی دو متهم به جاسوسی، گفت: وزارت خارجه در این بیانیه علت آزادی متهمان را رأفت دانسته است در حالی که باید گفت که چرا دیگ رأفت همزمان با سفر رئیس‌جمهور به جوش می‌آید؟ و دیگر اینکه وزارت خارجه ابراز امیدواری کرده که زندانیان ایرانی در آمریکا نیز آزاد شود بنابراین باید پرسید چرا دستگاه دیپلماسی در یک سال گذشته با واسطه قرار دادن برخی کشورها همچون ونزوئلا و عمان که در رابطه با متهمان آمریکایی واسطه شده اند، اقدام به آزاد کردن زندانی‌های ایرانی نکرده است؟

وی افزود: وزارت خارجه به جای چانه‌زنی برای قهرمان‌سازی رئیس‌جمهور قدرتش را صرف آزادی اتباع ایرانی کند.

توکلی با اشاره به بحث رابطه یا مذاکره با آمریکا که در سفر رئیس‌جمهور به آمریکا در مصاحبه‌های مختلف از آن سخن گفته شده است، تصریح کرد: در این سفر آقای رئیس‌جمهور در مقاطع مختلف از مذاکره و یا رابطه با آمریکا سخن گفته است و حتی از موضع پایین گفتند که ما به اوباما نامه نوشتیم ولی جواب نگرفتیم. ولی واکنش آمریکا به این رفتارهای ما چه بود؟ اوباما از سلطان قابوس برای وساطت در آزادی زندانیان متهم به جاسوسی تشکر کرد و ایران را در کنار کره شمالی تهدید کرد حتی روزنامه‌‌های آمریکایی خواستار پیگیری آمریکایی‌های مفقود شده در منطقه از ایران شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی رفتارها در برابر آمریکا مغایر با مصحلت و عزت کشور است، گفت: خدا کند اگر قرار باشد روزی با آمریکا مذاکره یا معامله‌ای صورت بگیرد کسانی سرکار باشند که قدر ملت ایران و اززش نظام و انقلاب اسلامی را بدانند نه کسانی که در سخن رادیکال‌ند و در عمل دارائی‌های ما را در دیپلماسی خارجی ارزان عرضه می‌کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۲
2
25
عجب جمله ای، کیف کردم:
در سخن رادیکال‌ند و در عمل دارائی‌های ما را در دیپلماسی خارجی ارزان عرضه می‌کنند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۲
0
17
ويادمان نمي روددرزمان سيدمحمدخاتمي هرگاه ايشون به يه سفرخارجي مي رفت چندنفردستگيرمي شدندتااينكه معلوم بشه ايشون خيلي هم كاره اي نيست..خوش به انصافتون
پاسخ ها
ناشناس
| CHINA |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
بسیار بجا یادآوری کردی کو گوش شنوا؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
0
0
توکلی هیچ موقع موافق چیزی نبود همشه مخمو مخمو مخالفم !
نظرات بینندگان