arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

شروط ستاد امر به معروف برای نحوه اجرای کنسرت‌ها؛ نباید شادی را در اختلاط زن و مرد تعریف کرد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی با اصل برگزاری کنسرت در خراسان‌جنوبی مخالفتی ندارد بلکه بحث ما بر سر نحوه اجرای جشن و کنسرت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی با اصل برگزاری کنسرت در خراسان‌جنوبی مخالفتی ندارد بلکه بحث ما بر سر نحوه اجرای جشن و کنسرت است.

به گزارش ایسنا، سردار «علی قاسمی» در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک موضوع همگانی است و در این راستا در مساجد و ادارات شوراهای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است.

وی افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌‎جنوبی با برگزاری جشن و کنسرت مخالف نیست اما معتقد است که کنسرت‌ها باید در چهارچوب شرع و قانون انجام شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ستاد برای برگزاری کنسرت در خراسان‌جنوبی چند شرط دارد که یکی از آنها مختلط نبودن جشن و کنسرت موسیقی است، تصریح کرد: برگزار نشدن کنسرت در ایام سوگواری، برگزار شدن کنسرت در یک سالن استاندارد، رعایت آیین‌نامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آیین نامه نیروی انتظامی از دیگر شروط ستاد برای برگزاری جشن و به ویژه کنسرت در خراسان‌جنوبی است.

قاسمی با اشاره به اینکه نباید شادی را در موسیقی همراه با اختلاط زن و مرد تعریف کرد، خاطرنشان کرد: از طرفی ما معتقدیم که بر اساس توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی محیط دانشگاه یک مکان آموزشی است و نباید در آن کنسرت موسیقی برگزار شود.

وی بیان کرد: از طرفی وقتی یک جشن و کنسرت برگزار می‌شود مدیر برگزارکننده آن باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه با این شروط اگر کنسرت و جشنی برگزار شود ما با آن مخالفتی نداریم، افزود: ما با اصل برگزاری کنسرت در خراسان‌جنوبی مخالفتی نداریم بلکه بحث ما بر سر نحوه اجرای جشن و کنسرت است.

قاسمی یادآور شد: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی 1400 نفر جزو گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر هستند که 800 نفر از آنان در این زمینه آموزش دیده و در دهه فجر برای 350 نفر آنان کارت شناسایی صادر شده است.

نظرات بینندگان